برای آشنایی با استراتژیها و شیوههای پرورش کارآفرینی اجتماعی، سازمان بهره وری آسیایی با همکاری سازمان بهره وری بنگلادش یک دوره آموزشی آنلاین در مورد کارآفرینی اجتماعی برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، شرکت های اجتماعی به کسب و کارهایی اطلاق می شود که در تصمیم گیری های عملیاتی و استراتژیک، هدف را بر سود اولویت می دهند.
آنها برای حل مشکلات اجتماعی ویا محیطی و سرمایه گذاری مجدد برای دستیابی به اهدافشان وجود دارند. با وجود تعاریف مختلف در کشورهای مختلف، شرکتهای اجتماعی معمولاً بهعنوان نهادهای اقتصادی شناخته میشوند که در تقاطع تجارت و نیکوکاری اجتماعی قرار دارند و راهحلهای نوآورانهای را رهبری میکنند که ارزش اقتصادی ایجاد میکنند و همچنین تأثیرات اجتماعی و زیستمحیطی را به همراه دارند.
پرورش کارآفرینی اجتماعی به یک استراتژی محوری برای نوآوری اجتماعی و رشد پایدار و فراگیر اجتماعی – اقتصادی تبدیل شده است. این پروژه با چشم انداز 2025 سازمان بهره وری آسیایی (APO Vision 2025) همراه شد که اهمیت انعطاف پذیری، فراگیر بودن و نوآوری را مورد توجه قرار میدهد.
برای آشنایی با استراتژیها و شیوههای پرورش کارآفرینی اجتماعی، سازمان بهره وری آسیایی با همکاری سازمان بهره وری بنگلادش در سازماندهی یک دوره آموزشی آنلاین در مورد کارآفرینی اجتماعی، با هدف انتقال دانش در مورد ابزارها و روشهایی که میتواند به شرکتهای اجتماعی در ایجاد تأثیرات بیشتر کمک کند، برگزار کرد.
28 شرکتکننده از 12 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) دوره آموزشی را که توسط چهار مدرس یکی از بنگلادش و نیوزلند و دو نفر از فیلیپین رهبری میشد، تکمیل کردند.
شرکت کنندگان با آخرین روندها و شیوه های شرکت های اجتماعی و مشارکت آنها در نوآوری و تاثیر آشنا شدند. آنها همچنین در مورد ابزارهای عملی برای کمک به شرکت های اجتماعی برای بازبینی ارزش ها و مدل های تجاری خود برای عملیات پایدارتر یاد گرفتند.
مطالب مرتبط:
ارتقای بهرهوری فراگیر از طریق کارآفرینی اجتماعی برای معلولان