گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس جدید سازمان بهره‌وری

با انتصاب دکتر رفیع‌زاده به‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی از سوی مسعود پزشکیان، آغاز به کار وی در سازمان و انتصاب دو معاون و جمعی از مدیران این سازمان، گمانه زنی ها درباره به کار گماردن رئیس جدید سازمان بهره‌وری نیز قوت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، این در حالی است که میرسامان پیشوایی، رئیس کنونی سازمان بهره‌وری که در ابتدای دولت سیزدهم از سوی میثم لطیفی رئیس پیشین سازمان اداری و استخدامی در این سازمان مشغول به کار شده بود، هم استعفای خود را از ریاست سازمان بهره وری به صورت حضوری و هم به صورت مکتوب به علاءالدین رفیع‌زاده اعلام کرده، بر همین اساس گزینه‌های متعددی در این زمینه از داخل و بیرون سازمان مطرح شده است.

هر چند صحبت بازگشت یکی از روسای پیشین سازمان بهره وری هم مطرح شده بود، اما شنیده ها حاکی است بهروز محمودی، معاون فعلی راهبری تولیدی – زیربنایی سازمان بهره وری و اسماعیل حبیبی، یکی از مشاوران کنونی این سازمان از گزینه‌های داخلی هستند.

بهروز محمودی، دانشجوی دکترای اقتصاد محیط زیست است که سابقه همکاری با چهار رئیس مختلف این سازمان را دارد. اسماعیل حبیبی نیز که سابقه معاونت ساماندهی شبکه بهره وری این سازمان را نیز در دوره‌ای برعهده داشته، دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی دارد.

دکتر محمدرضا حصاری که وی نیز دوره کوتاهی معاونت ساماندهی شبکه بهره وری را در همین سازمان برعهده داشته و هم اکنون رئیس مرکز تعالی نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی را عهده دار است، از گزینه های مطرح برای ریاست سازمان بهره وری ایران است.

در همین زمینه بخوانید

انتصاب مدیر ارشد نظام اداری با الگوی بهره‌وری

«سازمان ‌ملی بهره‌وری ایران‌» و دغدغه‌ بهبود بهره‌وری ملی

رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم‌ و بهره‌وری

دکتر سعید پاکدل، دیگر نامی است که این روزها حوالی ساختمان شماره 16 خیابان میرعماد تهران شنیده شده است. وی از نیروهای قدیمی سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که مشاور ارشد سرمایه انسانی، معاون امور مطالعات نظام های مدیریتی و رییس امور مطالعات نظام ها و فناوری های مدیریتی بخشی از مسئولیتهای وی در این سازمان به شمار می‌آید.

البته نام‌هایی نیز از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای ریاست سازمان بهره وری مطرح شده که با توجه به رویکرد اصلی علاء الدین رفیع زاده، معاون رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر استفاده از توانمندی های داخلی در اولویت دوم به شمار می آید.

باید در نظر داشت که این روزها موضوع چگونگی ادامه فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین سازمان بهره وری نیز یکی از موضوعات مطروحه در پاستور بوده است. چنانچه شنیده ها حاکی است برخی در دولت چهاردهم مصرا خواستار ادغام مجدد دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هستند.

از سوی دیگر، برخی فعالان بهره وری کشور معتقدند سازمان بهره وری باید به عنوان سازمان مستقل زیرمجموعه ریاست جمهوری فعالیت کند و برخی نیز خواستار ادغام این سازمان با سازمان برنامه و بودجه هستند. برخی نیز معتقدند سازمان بهره وری باید زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه باشد. برخی نیز تشکیل سازمان PQI (مخفف بهره وری، کیفیت و نوآوری) متشکل از سازمان بهره وری، سازمان استاندارد و معاونت علمی ریاست جمهوری را مطرح کرده اند.

برخی متخصصان بهره وری نیز توصیه می کنند با توجه به احکام برنامه هفتم بهتر است صبر شود تا تکلیف و هویت جدید سازمان مشخص و بعد مدیر آن را تعیین کنند. چنانچه بر اساس شنیده‌ها، مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه بر اساس احکام برنامه هفتم، این موضوع را پیگیری می کنند که تشکیلات جدیدی برای ارتقای بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود.

بر این اساس، سازمان بهره وری ارتقای بهره وری در بخش دولتی را پیگیری کرده و سازمان برنامه و بودجه متولی ارتقای بهره وری در بخشهای مختلف اقتصادی کشور شود.

باید منتظر بود و دید که چه کسی سکان بهره وری کشور را در دست خواهد گرفت و سرانجام این سازمان چه خواهد شد، سازمانی که از زمان تاسیس خود در سال 1373 تغییرات جایگاهی زیادی داشته و 13 رئیس مختلف را طی 20 سال تجربه کرده است.

مطالب مرتبط:

بهره‌وری و دولت چهاردهم (1): لزوم راه‌اندازی کمپین بهره‌وری در دولت جدید

انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی

بهره وری و دولت چهاردهم (3): پیشنهاد کلانتری برای ادغام «سازمان بهره وری» با «سازمان برنامه و بودجه»

به‌بهانه انتصاب رئیس جدید سازمان اداری و استخدامی؛ بازخوانی دیدگاه‌های “رفیع‌زاده” در حوزه بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *