انتشار شماره جدید ماهنامه «بهره‌وری ملی»

پنجاه‌و‌دومین شماره ماهنامه «بهره‌وری ملی» با پرونده ویژه «بهره‌وری در نظام آموزش و پرورش کشور» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری، در پرونده‌ ویژه این شماره، به موضوعات مرتبط با بهره‌وری در نظام آموزشی در آموزش‌وپرورش، شیوه‌نامه مدرسه بهره‌ور و چالش‌ها و فرصت‌های موجود در مسیر ارتقای بهره‌وری نظام آموزشی پرداخته شده است.

در این شماره همچنین در گفت‌وگویی با زهرا غلام‌زاده، مسئول دفتر طرح و برنامه مجتمع آموزشی «مجتهده بانو امین»، عملکرد مدارس بهره‌ور در تربیت دانش‌آموزان و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی کارآمد و راهکارهای ارتقای انگیزه معلمان در مسیر بهره‌وری واکاوی شده است.

در بخش دیگری از این شماره، در مصاحبه‌ای با طراحان بازی «انتخاب انرژی» و «قهرمان محله» اهمیت این بازی در آموزش بهره‌وری به دانش‌آموزان، اهداف و مکانیزم‌های این بازی مورد بررسی قرار گرفته است.

در همین حال، در گفت‌وگو با سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران، نقش خانواده و نهادهای آموزشی در ارتقای بهره‌وری و تربیت نسلی خلاق و توانمند و چالش‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق اهداف بهره‌وری در آموزش‌وپرورش تشریح شده است. 

در شماره جدید همچنین در گزارشی با عنوان «سازوکار تنظیم‌گری بهره‌وری در بستر تعلیم و تربیت» ضمن تحلیل اجرای طرح مدرسه بهره‌ور و نتایج و نقش این طرح در افزایش بهره‌وری و بهبود سطح آموزشی دانش‌آموزان، بازی‌های بهره‌وری معرفی و بررسی شده است.

«بررسی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه بهره‌وری» عنوان گزارش دیگر این شماره است که عملکرد آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و شرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه بهره‌وری مورد واکاوی قرار گرفته است.

در گفت‌وگو با فرزاد نزاکتی، رئیس گروه اعتباربخشی جوایز نیز اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای متخصصان بهره‌وری و استفاده از ظرفیت آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی و نقش متخصصان بهره‌وری در بهبود کارایی دستگاه های اجرایی تبیین شده است.

همچنین به‌منظور تحلیل اثربخشی و کارایی دوره‌های آموزشی بهره‌وری در گفت‌‌وگویی با حامد موسوی‌راد، مدرس تأیید صلاحیت‌شده سازمان ملی بهره‌وری ایران، نقاط قوت و ضعف این دوره‌های آموزشی، اثرات دوره‌های آموزشی در پیاده‌سازی نظام‌نامه و ارتقای بهره‌وری دستگاه‌ها تشریح شده است.

علاوه بر این، در شماره جدید کتاب‌های «دستنامه مدیریت بهره‌وری: مفاهيم، روش‌شناسی‌ها، ابزارها و کاربردها» و«بهره‌وری خانواده، الگوها و سیاست‌ها» معرفی شده است.

جدیدترین شماره ماهنامه «بهره‌وری ملی» علاوه بر نسخه چاپی، به‌صورت دیجیتال در وب‌سایت سازمان ملی بهره‌وری ایران و از اینجا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *