الگوبرداری مالزی از ژاپنی‌ها در زمینه بهره‌وری و رقابت‌پذیری

در اقدامی برای ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری ملی، 6 نماینده از مالزی به نمایندگی از نهادهای دولتی در یک بازدید مطالعاتی (IOSM) در زمینه توسعه استعدادها در ژاپن شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، در این پروژه دو مدرس از ژاپن دانش و تجارب خود را به اشتراک گذاشتند. این بازدید مطالعاتی، شرکت کنندگان را با جدیدترین الگوها در مورد ابتکارات و استراتژی های توسعه بهره وری ژاپن آشنا کرد. علاوه بر این، آنها توانستند معیارهایی را در برابر بهترین شیوه ها در برنامه های مرتبط با بهره وری ارائه شده توسط موسسات دولتی و خصوصی ارزیابی کنند.

افراد منبع تسهیل کننده این مأموریت بر نقش نیازسنجی و تحقیقات مبتنی بر داده در شکل دادن به برنامه های آموزشی مؤثر تأکید کردند. آنها تکامل چشم انداز توسعه استعدادهای ژاپن را به اشتراک گذاشتند و دستاوردهای نقطه عطف آن و چارچوب های استراتژیک را که زیربنای موفقیت مستمر آن است، مورد توجه قرار دادند.

این نگرشهای تخصصی نشان می‌دهد که چگونه ژاپن به طور مداوم با چالش‌های نوظهور مقابله می‌کند و پتانسیل نیروی کار خود را برای حفظ مزیت رقابتی خود در اقتصاد جهانی به حداکثر می‌رساند.

این بازدید مطالعاتی همچنین دارای جلسات تعاملی و عملی بود که شرکت کنندگان را با استعدادها و ابتکارات توسعه مهارت آشنا کرد. نمایندگان در بحث های جامع در مورد موضوعاتی از جمله ارتقای مهارت نیروی کار، تحول دیجیتال در شیوه های منابع انسانی، و همسویی برنامه های آموزشی با نیازهای صنعت شرکت کردند.

در طول این برنامه، نمایندگان از چندین سازمان از جمله مرکز بهره وری ژاپن (JPC)، سازمان ژاپن برای اشتغال سالمندان، افراد دارای معلولیت و جویندگان کار (JEED)، مرکز پلی تکنیک چیبا JEED، دفتر آموزش عالی، وزارت کشور، آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری (MEXT) و کالج کار موسسه سیاست کار و آموزش ژاپن (JILPT) بازدید کردند.

شرکت کنندگان از مالزی خاطرنشان کردند که رویکرد ژاپن به توسعه استعدادها، که با همکاری نزدیک بین دولت، دانشگاه و صنعت هدایت می شود، درس های ارزشمندی را برای تلاش های خود مالزی در پرورش نیروی کار بسیار ماهر و آماده برای آینده ارائه می دهد. این تبادل دانش نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست‌ها و استراتژی‌های مالزی و پیشبرد اهداف آن برای تبدیل شدن به قطب پیشرو برای نوآوری و بهره‌وری در منطقه آسه‌آن دارد.

مطالب مرتبط:

بازدید مطالعاتی ترک‌ها از ژاپن در راستای ارتقای بهره وری بخش عمومی

به اشتراک‌گذاری «فلسفه اقتصاد کفایت» برای توسعه پایدار و ارتقای بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *