«کتاب داده‌های بهره‌وری 2024» سازمان بهره‌وری آسیایی منتشر شد

نسخه هفدهم کتاب داده بهره وری سازمان بهره وری آسیایی (APO Productivity Databook 2024) تحلیل های عمیقی از رشد اقتصادی و بهره وری در آسیا از سال 1970 تا 2022 ارائه می دهد که پیش بینی ها تا سال 2035 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این شاخص ها شاخص های پایه برای 31 اقتصاد آسیایی شامل 21 عضو سازمان بهره وری آسیایی و 10 کشور غیرعضو و مرجع از جمله اقتصادهایی مانند استرالیا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را پوشش می دهد.

یک حساب و کتاب دقیق درباره بهره وری در پایگاه داده بهره وری APO (APO-PDB) برای 21 عضو APO، چهار کشور آسیایی غیرعضو، و ایالات متحده، با بینش دقیق در مورد نقش ورودی های سرمایه و نیروی کار و بهره وری کل عوامل در رشد اقتصادی ایجاد شده است. مجموعه موسوم به آسیا 25 شامل کشورهای تحت پوشش APO-PDB، نود و یک درصد از تولید ناخالص داخلی آسیا (بر حسب PPP) در سال 2022 را به خود اختصاص دادند.

یک همکاری بین المللی برای ترسیم بهره وری در آسیا

این نسخه که توسط دکتر کوجی نومورا (Dr. Koji Nomura) از دانشگاه کیو و دکتر مون اس هو ( Dr. Mun S. Ho) از دانشگاه هاروارد تحت مشاوره پروفسور دبلیو. اروین دیورت (Professor W. Erwin Diewert) از دانشگاه بریتیش کلمبیا نوشته شده است، آخرین تخمین‌های منتشر شده تا ماه می 2024 را در خود جای داده است.

شایان ذکر است که چندین اقتصاد بازنگری های قابل توجهی در حساب های ملی رسمی خود انجام داده اند، در حالی که بوتان، عربستان سعودی و ایالات متحده حساب های ملی سال معیار جدیدی را در سال 2023 منتشر کردند.

این نسخه با استفاده از اطلاعات کمکی گسترده، تخمین های گذشته نگر هماهنگ را ایجاد می کند که به سال 1970 باز می گردد.

کتاب داده بهره وری APO به عنوان یک منبع ضروری برای سیاست گذاران و محققان، ارائه مقایسه های هماهنگ بین المللی در بیش از نیم قرن برای حمایت از تصمیم گیری آگاهانه همیشه مورد توجه اقتصاددانان و متخصصان بهره وری بوده است.

علاقه مندان برای بهره مندی از کتاب داده سازمان بهره وری آسیایی به لینک زیر مراجعه کنند.

فایل مرتبط:

APO Productivity Databook 2024

لینک مرتبط:

انتشار «کتاب‌داده 2023» سازمان بهره‌وری آسیایی

روایتی از کتاب و پایگاه داده «سازمان بهره‌وری آسیایی»؛ چشم‌اندازی به اقتصاد و بهره‌وری قاره کهن

انتشار گزارش سالانه «سازمان بهره‌وری آسیایی»

تشریح جایگاه تشکیلاتی سازمان‌های متولی بهره‌وری در کشورهای عضو APO

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *