بر اساس نظرسنجی “انستیتوی لایبنیتس برای پژوهشهای اقتصادی” (IFO) در مونیخ بیش از ۳۳ درصد از شرکتهای آلمانی در حوزه صنایع خودرو، الکترونیک، داروسازی، نساجی و پوشاک از “فناوری هوش مصنوعی” استفاده می کنند.
به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده که میزان استفاده از فناوری هوش مصنوعی در عرض یک سال از ۱۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافته است.
کلاوس وولرابه، مسئول نظرسنجیهای این انستیتو با اشاره به این که افزایش استفاده از هوش مصنوعی تقریبا در تمامی صنایع مشهود است، گفت: «انتظار میرود میزان بهرهوری در نتیجه استفاده از این فناوری بیش از ده درصد افزایش یابد.»
بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط کمپانی رسانهای برتلزمان آلمان در ماه مه ۲۰۲۴ انجام شد، مشخص شد که صنعت موسیقی در این کشور به خصوص در فرایند آهنگسازی از هوش مصنوعی استفاده میکند. طبق این مطالعه صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به طور فزایندهای به برنامههای هوش مصنوعی متکی است.