اظهارنظر هفته: برخی کشورهای منطقه استارتاپ‌های ما را یکجا می‌بَرند

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس تأکید دارد که نباید معضل مهاجرت را ساده گرفت چرا که این موضوع باعث خروج استارتاپ‌ها از کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از دیجیاتو، رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس تأکید دارد که نباید معضل مهاجرت را ساده گرفت چرا که این موضوع باعث خروج استارتاپ‌ها از کشور می‌شود. او اعلام کرد برخی کشورهای منطقه استارتاپ‌های ایرانی را یکجا می‌برند و کل تیم جذاب و خلاق را از کشور خارج می‌کنند.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس نیز اولین رویداد نظارتی قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: «بانک‌ها کم‌ترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشتند.»

«محسن دهنوی» در ادامه گفت: «امروز یک وام سرمایه در گردش را که شرکت دانش‌بنیان می‌خواهد بگیرد، نمی‌تواند. از آنسو باید به برخی معضلات مثل مهاجرت نخبگان هم فکر کرد. برخی از کشورهای منطقه استارتاپ‌های ها ما را یکجا می برند. نه تنها نخبگان بلکه کل استارتاپ را که خلاقیت و جذابیت دارند می‌برند.»

او تأکید کرد قبل از اینکه نماینده مجلس بشود در حوزه دانش‌بنیان مشغول به کار بوده و می‌تواند مشکلات این حوزه را درک کند: «ما قانونی برای حمایت از این شرکت‌ها نوشتیم که بخشی از آیین‌نامه آن تدوین و بخشی دیگر در مرحله تدوین است.

بین دستگاه‌هایی که در این قانون وظیفه داشتند کم ترین میزان همکاری در حوزه بانک مرکزی و نظام بانکی است. متآسفانه بانک مرکزی همکاری لازم را در اجرای قانون ندارند و به همین خاطر مشکلات همچنان حل نشده باقی ماندند.»

مطالب مرتبط:

کدام نهادها کمترین همکاری را در اجرای قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» داشتند؟

کدام استارتاپ‌ها از ایران مهاجرت کردند؟

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *