پاکستان میزبان کارگاه آموزشی کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری

سازمان ملی بهره وری پاکستان برای رسیدگی به چالش هایی که کشاورزان کوچک در اقتصادهای عضو سازمان بهره وری آسیایی با آن مواجه هستند، یک کارگاه چهار روزه در مورد بهبود بهره وری کشاورزی از طریق مکانیزاسیون در لاهور برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، واحدهای کشاورزی کوچک که نقش مهمی در کشورهای در حال توسعه ایفا می کنند، اغلب با منابع محدود و کمبود نیروی کار ماهر دست و پنجه نرم می کنند که مانع کارایی عملیات کشاورزی آنها می شود. با شناخت مزایای بالقوه مکانیزاسیون در افزایش بهره وری کشاورزی، این کارگاه بر ارائه دانش و مهارت های مورد نیاز برای مکانیزاسیون موثر کشاورزان کوچک متمرکز شد.

20 شرکت‌کننده از 9 عضو سازمان بهره وری آسیایی، از جمله نمایندگانی از انجمن‌های کشاورزان کوچک، مقامات دولتی، مالکان مزارع کوچک، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی، دانشگاه‌ها و آژانس‌های مشاوره در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

در همین زمینه بخوانید

برگزاری دوره آموزشی انتقال دانش کشاورزی در بنگلادش با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی

فناوری‌های جدید نیاز جدی بخش کشاورزی

دانش بنیان نبودن، عامل کاهش بهره‌وری در بخش کشاورزی

مرکز بهره‌وری ژاپن میزبان کارگاه آموزشی استراتژی‌های کشاورزی مقاوم در برابر آب‌وهوا

این کارگاه آموزشی با تدریس سه مدرس از ژاپن، پاکستان و تایلند، یک مرور کلی از مکانیزاسیون، شامل چارچوب ها، ابزارها، رویکردها، و مزایای مرتبط ارائه کرد. مطالعات موردی نشان‌دهنده فعالیت‌های مکانیزاسیون متناسب با عملیات کشاورزی کوچک در اعضای سازمان بهره وری آسیایی برای بحث ارائه شد.

همچنین شرکت تراکتور میلیت (Millet Tractor Company) در لاهور میزبان بازدید از سایت برای ارائه بینش عملی در مورد تولید ماشین آلات کشاورزی نوآورانه بود.

سازمان بهره وری آسیایی (َAPO) پیش بینی می کند که این کارگاه به پذیرش گسترده تر ماشین آلات کشاورزی برای شرایط کشاورزی متنوع و تدوین سیاست های حمایتی کمک کند. بدین ترتیب از شرکت کنندگان انتظار می رود که تجزیه و تحلیل هزینه-فایده مکانیزاسیون را انجام دهند و فرصت هایی را برای بهبود بهره وری کشاورزی از طریق اتوماسیون شناسایی کنند، و شیوه های پایدار را در اقتصادهای عضو سازمان بهره وری آسیایی تقویت کنند.

مطالب مرتبط:

ارتقا مکانیزاسیون زیربنای کشت صنعتی

توجه APO به کشاورزی ارگانیک در راستای ارتقای بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *