اینترنت و بهره‌وری

فراهم کردن دسترسی نامحدود به اینترنت، مدیریت و نظارت کافی برای کارکنان باعث افزایش بهره وری، انگیزه و رضایت در محل کار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز، این که ایمیل و اینترنت مهمترین ابزار ارتباطی و اطلاعاتی در میان کارگران آنلاین تلقی می شوند، یکی از یافته های کلیدی نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو، واشنگتن، دی سی، ایالات متحده بود. چهل و شش درصد از پاسخ دهندگان احساس کردند که اینترنت بهره وری آنها را افزایش داده است.

حدود 3 میلیارد نفر، تقریبا نیمی از جهان، اکنون از اینترنت استفاده می کنند و تعداد آنها هر روز به سرعت در حال افزایش است. بیش از 48 درصد از کل کاربران اینترنت از آسیا هستند. به زودی همه ما از طریق شبکه جهانی وب به هم متصل خواهیم شد و در آینده بسیار نزدیک به صورت مجازی با حضور دیجیتال در جایی وجود خواهیم داشت.

اینترنت از بهترین ابزارهای آموزش و یادگیری

اینترنت به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای آموزش و یادگیری دیجیتال ظاهر شده است. ارائه دسترسی نامحدود به اینترنت برای کارکنان، با مدیریت و نظارت کافی، بهره وری محیط کار را افزایش می دهد و در عین حال آنها را با انگیزه و راضی نگه می دارد. APO با موفقیت از این رسانه در ارتقای بهره وری استفاده کرده است.

بیش از 15000 نفر مستقیماً از طریق برنامه های آموزش الکترونیکی APO از سال 2006 بهره برده اند و ده ها هزار نفر دیگر به طور رایگان به اطلاعات مربوط به بهره وری و انتشارات فنی در وب سایت APO دسترسی پیدا کرده اند. APO در حال توسعه یک پورتال مبتنی بر وب است تا به عنوان نقطه کانونی برای افسران رابط، شرکت کنندگان، کارشناسان و سایر ذینفعان برای همکاری، دسترسی به اطلاعات پروژه، مرور پایگاه های داده، دانلود کتاب های الکترونیکی و مشارکت آزادانه در آموزش الکترونیکی خودآموز عمل کند.

دوره های آموزشی. به تازگی، همچنین یک برنامه تلفن همراه برای پایگاه داده بهره وری APO راه اندازی کرده است. همه این تلاش‌ها با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مناسب با افراد مناسب در یک زمان خاص، هم افزایی ایجاد می‌کنند که کلید افزایش بهره‌وری است.

اینترنت در خدمت APO و NPOها

اینترنت روشی را که APO و NPO ها ترویج، تقویت و حفظ جنبش بهره وری در منطقه و همچنین روشی که متدولوژی ها و برنامه های ظرفیت سازی در سرتاسر جهان برای افزایش بهره وری طراحی و اجرا می شوند، تغییر داده است. APO تمام تلاش خود را می کند تا با آخرین تحولات همگام شود.

دسترسی نامحدود به اینترنت به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات پیدا کنند، وب سایت های میلیون ها محصول/خدمات و مشخصات آنها را مرور کنند و برنامه ها را برای دستگاه های خود دانلود کنند. این امر اینترنت را منحصر به فرد می کند. به گفته باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، “اینترنت ابزاری است که باید برای همه در دسترس باشد و برای همه باز باشد.” SMEها که برای اقتصاد آسیا حیاتی هستند، امروزه برای بازاریابی محصولات/خدمات خود، ارائه خدمات به مشتریان و فعالیت در سراسر جهان به اینترنت وابسته هستند.

در بخش دولتی هم همینطور. همانطور که کسب و کارها و دولت ها از اینترنت و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب استقبال می کنند، دستاوردهای بهره وری را ثبت می کنند. سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات بازده بالایی از نظر رشد تولید ناخالص داخلی ایجاد می کند. دولت ها باید تلاش کنند تا دسترسی به اینترنت در اسرع وقت به هر گوشه کشور برسد. این اقدام واحد اما قابل توجه به بهره‌وری در تمام بخش‌های اقتصادی کمک می‌کند.

ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای عضو APO

بر اساس آمار دنیای اینترنت، اعضای سازمان بهره وری آسیایی، تایوان، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور با ۸۰٪، ۸۶٪، ۹۲٪ و ۸۰٪ ضریب نفوذ اینترنت (به معنای درصد جمعیت آنلاین) کاربران اصلی اینترنت در عضویت هستند. به ترتیب. سایر کشورهای عضو بنگلادش (24.5%)، کامبوج (6%)، فیجی (37%)، بانک جهانی، هند (20%)، اندونزی (28%)، جمهوری اسلامی ایران (31.4؛ بانک جهانی)، PDR لائوس (12.5%) مالزی (67%)، مغولستان (21.5%)، نپال (13.3%)، پاکستان (14.8%)، فیلیپین (41%)، سریلانکا (21.9%)، تایلند (29.7%) و ویتنام (43.9%) ٪ نیاز به انجام اقدامات فوری برای رسیدن به عقب و استفاده از پتانسیل اینترنت برای افزایش بهره وری خود دارند.

بی طرفی شبکه:‌ موضوع داغ کنونی

یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، افزایش دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه دسترسی جهانی و مقرون به صرفه به اینترنت در کشورهای کمتر توسعه یافته تا سال 2020 است. برای شروع

موضوع داغ کنونی بحث در سرتاسر جهان، مفهوم بی طرفی شبکه (همچنین بی طرفی شبکه، بی طرفی اینترنت یا برابری خالص) است، که طبق ویکی پدیا این است: «اصل این است که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و [دیگران] باید با تمام داده های موجود در اینترنت رفتار کنند.

به طور مساوی، بدون تبعیض یا هزینه متفاوت توسط کاربر، محتوا، سایت، پلت فرم، برنامه، نوع تجهیزات پیوست شده یا نحوه ارتباط. این اصطلاح توسط پروفسور تیم وو حقوق رسانه دانشگاه کلمبیا در سال 2003 ابداع شد، به عنوان بسط مفهوم دیرینه یک حامل مشترک. مهم نیست که اینترنت چگونه تکامل می یابد، باید مراقب بود که استفاده از آن به بهره وری بالاتر و کیفیت زندگی بهتر کمک کند.

منبع: وبسایت سازمان بهره‌وری آسیایی/ نوشته شده K. D. Bhardwaj، افسر ارشد سابق برنامه بخش صنعت سازمان بهره وری آسیایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *