APO استراتژی بهره وری ویتنام را برای حفظ شتاب رشد، پیش می برد

دولت ویتنام مجددا بر اتکای خود به برنامه و استراتژی های بهره وری تأکید کرد تا پایه های مسیر رشد اقتصادی خود را گسترش داده و حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز بر اساس بیانیه سازمان بهره وری آسیایی، فام مین چین، نخست وزیر ویتنام، در دیدار و تبادل نظر با دکتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا، دبیر کل APO در هانوی بر ضرورت افزایش عملکرد بهره وری نیروی کار این کشور تاکید کرد تا بر اساس آن، آرزوی ویتنام برای تبدیل شدن به کشوری با درآمد بالا تا سال 2045 محقق شود.

نخست وزیر فام، چهار حوزه اساسی را برای بازگرداندن رشد بهره وری نیروی کار کشور مشخص کرد. در مسیر عملکرد مورد نظر این کشور، ارتقای کیفیت سازمانی، ارتقای سرمایه انسانی در مسیر توسعه، ارتقای ظرفیت حاکمیتی و مدیریت منابع برای نیل به این مهم مورد توجه خواهد بود.

بدین ترتیب استراتژی ارتقای بهره‌وری ویتنام و حرکت همراه با تلاش برای افزایش آن به طور مستمر در این کشور دنبال می‌شود. بر مبنای قابلیت نوآوری چندین طرح ملی آزمایشی در صنایع منتخب راه اندازی خواهد شد. بهبود بهره وری نیروی کار با همکاری بخش خصوصی و سایر ذینفعان مهم است.

آقای فام همچنین ضمن قدردانی از حمایت طولانی و مستمر APO تاکید کرد که همکاریها عمیق تر و گسترده تر خواهد بود.

ثبات اجتماعی – اقتصادی، کیفیت سرمایه انسانی و اصلاح نگرشهای کاری از جمله اصولی هستند که دکتر ایندرا در پاسخ به نخست وزیر ویتنام با هدف رفاه بیشتر برشمرد که ویتنام باید در این موارد تمرکز شود. همچنین در پاسخ به درخواست نخست وزیر فام برای مشاوره در مورد راه حل های ممکن برای چالش های موجود، دبیرکل بر ضرورت بررسی ترتیبات نهادی جنبش بهره‌وری تأکید کرد، زیرا این موضوع عنصر کلیدی یک اقتصاد بسیار مولد است.

دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی همچنین خاطرنشان کرد که با اتخاذ سیاستهای دقیق سازمانی همراه با اولویت بندی دستور کار بهره وری و تقویت مستمر ظرفیت های کلیدی ارتقای بهره وری، نهادها می توانند به تبدیل این استراتژی به نتایج ملموس کمک کنند.

این نشست با تعهد فزاینده سازمان بهره وری آسیایی به گسترش کمک های APO به ویتنام به پایان رسید که در تقویت و تداوم بهره وری این کشور و درک مشترک از ضرورت ادامه کمک های فنی و ابتکارات مشاوره، از جمله نظارت بر پیشرفت اجرای دستور کار بهره وری نیز موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

مرکز تعالی ESG در دستور کار APO و KPC

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *