ارزیابی پیشرفت، جشن گرفتن نقاط عطف و شکل دادن به آینده بهره‌وری در اجلاس سران بهره وری آسیایی

سازمان بهره‌وری آسیایی در بیانیه‌ای به تشریح شصت و پنجمین اجلاس سران بهره‌وری کشورهای عضو این سازمان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز در این بیانیه که با عنوان «ارزیابی پیشرفت، جشن گرفتن نقاط عطف، شکل دادن به آینده بهره‌وری» در وب سایت این سازمان منتشر شده، آمده است:

شصت و پنجمین جلسه هیئت حاکمه (GBM) که با حضور نمایندگان 19 اقتصاد عضو APO از 24 تا 26 می 2023 در اولان باتور مغولستان برگزار شد، با موفقیت پایان یافت.

این نخستین جلسه حضوری در سه سال اخیر بود که نمادی از بازگشت امیدوارکننده به حالت عادی پس از تغییر به جلسات مجازی به دلیل همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.

میزبانی شایسته مغولستان

GBM امسال سخاوتمندانه از سوی سازمان بهره وری مغولستان (MPO) میزبانی شد و دولت مغولستان تعهد خود را نه تنها در به کار گماردن چشم انداز بهره وری در منطقه نشان داد، بلکه فراتر از آن، این میزبانی می‌تواند برداشتن گامی مهم در جهت گسترش احتمالی APO به آسیای مرکزی باشد.

فداکاری و اهتمام آنها، هم به عنوان عضو  و هم به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه ادامه خواهد یافت که نقش مهمی در ارتقا و بهبود بهره وری در سراسر آسیا و اقیانوسیه دارد. حضور مسئولان بلندمرتبه از مغولستان در این اجلاس شامل بیامباسورن اورگامال، معاون وزیر کابینه و داوادالای باتسوری، مشاور اقتصادی رئیس جمهور مغولستان نشان از اهمیت موضوع برای این کشور دارد.

یکی از نکات قابل توجه این اجلاس، برگزاری مراسم رسمی تحویل به رهبری جدید APO بود که میتواند در توسعه فعالیتها و برنامه‌ها اثرگذار باشد.

مرکز تعالی کشاورزی هوشمند

سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذا (NARO) از ژاپن اخیرا به عنوان مرکز جدید تعالی (COE) در کشاورزی هوشمند با آب و هوا تعیین شده است و این موضوع نشان می دهد که چگونه فناوری می تواند بهره وری را در بخش کشاورزی متحول کند، در حالی که آخرین مرجع صدور گواهینامه معتبر APO (CB)، نهاد صدور گواهینامه بهره‌وری پاکستان (PCBP)، اکنون ارائه گواهینامه به متخصصان واجد شرایط برای هدایت برنامه های بهره وری را ارائه می‌دهد. برگزاری این  مراسم و معرفی ویژه این مرکز تعالی، علاقه بیشتر به این برنامه های شاخص در بین اعضای APO را به همراه خواهد داشت.

در راستای چارچوب نظارت و ارزیابی چشم انداز APO 2025، GBM یک تمرین «مکث و بازتاب» بود برای اطمینان از اینکه APO در مسیر درست برای دستیابی به اهداف خود و انطباق آنها با محیط در حال تغییر و تداوم افزودن ارزش به اقتصادهای عضو قرار دارد.

تاکید بر جوایز بهره وری

شکوفایی و رشدی که در منطقه مشاهده می شود به تلاش های خستگی ناپذیر قهرمانان بهره وری بستگی دارد و APO سهم قابل توجه آنها را از طریق جایزه بهره وری خود به رسمیت می شناسد. طرح ها APO در این زمینه که در سال 1978 تأسیس شد، با آخرین بازنگری های مورد تایید GBM در سال 2021 اکنون سه دسته، جایزه منطقه ای، جایزه شایسته و ممتاز و جایزه ملی را شامل می‌شود.

در پایان، مدیر جایگزین APO و رئیس NPO برای مالزی داتو عبداللطیف حاجی ابو سمن، قدردانی عمیق خود را از بحث ها و مشارکت های قوی نمایندگان در این دوره ابراز و تصریح کرد که مالزی از این اجلاس، روحیه همکاری، درس های آموخته شده و تصمیمات اتخاذ شده را پیش خواهد بود و به کار در جهت اهداف خود ادامه خواهد داد. او با خوشحالی از نمایندگان برای حضور مالزی به عنوان میزبان 66 GBM به طور رسمی دعوت کرد.

اجلاس سالانه GBM، همچنان در تقویت روابط بین اعضای مختلف سازمان بهره وری آسیایی و تعهد آنها به ماموریت مشترک در راستای افزایش بهره وری در آسیا و اقیانوسیه نقش محوری خواهد داشت.

لینکهای مرتبط:

مغولستان میزبان شصت و پنجمین اجلاس هیئت حاکمه APO

ترجمه و تنظیم: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *