بررسی چالش‌های بهره‌وری پیری نیروی کار در بخش کشاورزی

یک کارگاه آنلاین در مورد پیری جمعیت کارگر کشاورزی به طور مشترک توسط شورای کشاورزی اجرایی یوان، مرکز بهره‌وری جمهوری چین و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، این کارگاه آموزشی به بررسی سیاست‌ها، طرح‌ها و اقدامات دولتها برای مقابله با مسائل مربوط به سالخوردگی در بخش کشاورزی پرداخت، چالش‌های خاصی را که اعضای APO با آن مواجه هستند تجزیه و تحلیل کرد و بهترین شیوه‌ها را برای معیارها و مراجع به اشتراک گذاشت.

اهمیت بهره وری نیروی کار و نقش محوری در تولید کشاورزی

بهره وری نیروی کار نقشی محوری در تولید کشاورزی ایفا می کند و به طور مستقیم بر کارایی و سودآوری عملیات کشاورزی تأثیر می گذارد. گزارش سال 2020 بانک توسعه آسیایی نگرانی های عمده را در اعضای توسعه یافته و در حال توسعه APO، از جمله جمهوری چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین، با اشاره به پیامدهای جدی کشاورزان پیر، مانند کمبود نیروی کار، کاهش بهره وری، روستایی، برجسته کرد. کاهش جمعیت و کاهش امنیت غذایی بیان کرده است.

دولت‌های محلی، جوامع و بخش خصوصی تلاش‌هایی را برای توانمندسازی سالمندان و تشویق جوانان به ایجاد جوامع روستایی پایدار و فراگیر انجام می‌دهند. با این حال، توجه بیشتر و تلاش های ترکیبی برای رسیدگی و غلبه بر موانع سیاسی و تکنولوژیکی مورد نیاز است.

30 شرکت کننده از 11 عضو APO در این کارگاه شرکت کردند که توسط دو مدرس از چین تایپه و تسهلیگرانی از اندونزی، تایلند و بریتانیا مدیریت شد. آنها در مورد موضوعات مربوط به جمعیت سالخورده از دیدگاه های مختلف، مانند تحقیقات و تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی، سیاست های ملی، و مطالعات موردی در جمهوری، اندونزی و تایلند، ارائه کردند.

این کارگاه به عنوان یک فرصت و پلتفرم پویا برای بحث های گروهی عمل کرد که در آن شرکت کنندگان مسائل را تجزیه و تحلیل کردند و با طوفان فکری راه حل هایی را بر اساس بینش های تازه کسب شده خود پیشنهاد کردند.

مطالب مرتبط:

دگرگونی هوشمند برای مشاغل کشاورزی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *