ضرورت توجه به «فرهنگ با عملکرد بالا» برای ارتقای بهره‌وری در بخش عمومی

برای ایجاد آگاهی و رسیدگی به چالش‌ها در پرورش فرهنگ با عملکرد بالا در بخش عمومی، یک پروژه چهار روزه خدمات تخصصی فنی (TES) در مورد فرهنگ با عملکرد بالا در بخش عمومی توسط آژانس خدمات ملکی ملی اندونزی سازمان‌دهی شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از وب‌سایت سازمان بهره وری آسیایی، در این پروژه، دو مدرس از فرانسه و یک مدرس از هند که جلسات را به صورت مجازی برگزار کردند، به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند. آنها جنبه های مهم فرهنگ عملکرد از جمله سیستم های مدیریت عملکرد، سیستم های اطلاعات عملکرد، ارزش سازمانی، رهبری و نوآوری در مدیریت عملکرد را لمس کردند. دویست نماینده از کشورهای عضو آسه آن از جمله دولت اندونزی و دبیرخانه آسه آن حضور داشتند.

با تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه TES، انتظار می‌رود که سازمان‌های بخش عمومی مجهزتر شوند تا فرهنگ عملکرد بالا را در عملیات خود بگنجانند. این ابتکار گامی به سوی نوسازی ارائه خدمات عمومی و افزایش همسویی آن با خواسته های شهروندان است. استراتژی ها و بینش های ارائه شده در طول جلسات به ایجاد این تحول کمک می کند.

«فرهنگ با عملکرد بالا» (HIGH-PERFORMANCE CULTURE) چیست؟

«فرهنگ با عملکرد بالا» به محیط کاری اشاره دارد که برای نوآوری، تعالی و بهبود مستمر ارزش قائل است و آن را تشویق می‌کند و در آن کارکنان این اختیار را پیدا می‌کنند که با پاسخگویی به نتایج، بهترین عملکرد را داشته باشند.

این موضوع به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل کلیدی تعیین کننده در سازگاری سازمانی، بهره وری و مزیت رقابتی در محیط پویای امروزی در نظر گرفته می شود.

سازمان‌های بخش دولتی با چالش‌های منحصر به فردی از جمله برآورده کردن انتظارات فزاینده از کیفیت خدمات و همسویی خدمات خود با تقاضای عمومی مواجه هستند.

اتخاذ یک فرهنگ با عملکرد بالا در این سازمان ها می تواند منجر به افزایش کارایی و اثربخشی عملیاتی شود. با این حال، عواملی مانند مقاومت در برابر تغییر، عدم حمایت رهبری، ارتباطات ضعیف و عدم پاسخگویی ممکن است مانع اجرای موفقیت آمیز آن شود.

مطالب مرتبط:

پیشبرد توسعه پایدار در مناطق آزاد ترکیه

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *