کارگاه آموزشی استراتژی‌های مدل کسب و کار برای استارتآپ‌ها

برای تقویت رشد استارتاپ‌های جدید، سازمان بهره‌وری مغولستان یک کارگاه آموزشی حضوری در مورد استراتژی‌های مدل کسب‌وکار برای استارت‌آپ‌ها برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، این کارگاه آموزشی در اولان‌باتور با حضور 26 شرکت‌کننده از 17 عضو APO شامل کارآفرینان، مدیران کسب‌وکار، مشاوران و نمایندگان سازمان‌های درگیر در برنامه‌های حمایت و ترویج استارت‌آپ‌ها برگزار شد.

محورهای کارگاه آموزشی

چهار مدرس از فرانسه، هند، کره جنوبی و مغولستان جنبه‌های حیاتی برای استارت‌آپ‌ها، از جمله مفاهیم راه‌اندازی، بوم‌های مدل کسب‌وکار، روش‌های ایجاد مدل‌های کسب‌وکار مؤثر و مدل‌های تفکر مبتنی بر سیستم را ارائه دادند.

مدرسان در این کارگاه به شرکت‌کنندگان مهارت‌های عملی برای توسعه مدل‌های کسب‌وکار جدید آموختند و در عین حال استراتژی‌های مختلف به کار گرفته شده توسط شرکت‌های موفق را نیز بررسی کردند. شرکت‌کنندگان در مورد روش استارت‌آپ ناب و راه‌های افزایش بهره‌وری در اکوسیستم‌های استارت‌آپ، نگرشهاهای جدیدی به دست آوردند.

آنها این فرصت را داشتند که از صندوق علم و فناوری مغولستان، پارک ملی فناوری اطلاعات و مرکز نوآوری مرکز شهر پایتخت بازدید کنند. در طول کارگاه، شرکت‌کنندگان به گروه‌هایی تقسیم شدند و به آن‌ها اجازه داده شد تا با همکاری و توسعه مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه بر اساس یادگیری و بازدید از سایت خود، همکاری کنند. سپس به آنها فرصت داده شد تا مدل‌های خود را ارائه دهند و افراد منبع بهترین ایده‌ها و رویکردها را تشخیص دهند.

مدل‌های کسب و کار چیست؟

مدل‌های کسب‌وکار مجموعه‌ای از روش‌ها برای ایجاد، ارائه و جذب ارزش با ارائه خدمات به مشتریان و نیازهای بازار هستند. آنها می توانند مزیت رقابتی ایجاد کنند، بازدهی بهتری ایجاد کنند و فرصت های نوآورانه را شناسایی کنند. بهره وری نیز ضروری است، زیرا استارتاپ ها باید منابع را بهینه کنند و همکاری را تقویت کنند.

برنامه ریزی دقیق، عملکرد مؤثر سازمان را تضمین می کند. بنابراین، برای استارت‌آپ‌ها ضروری است که یک مدل کسب‌وکار مناسب را انتخاب کنند که پایه‌ای محکم و روش‌های اثبات‌شده برای به حداکثر رساندن ارزش و رفع نیازهای بازار را ارائه کند.

مطالب مرتبط:

آموزش متخصصان جوان بهره‌‍وری توسط APO

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *