بازدید دبیر کل APO از مرکز جدید تعالی کشاورزی اقلیم – هوشمند

در تقویت فعالیت های مرکز تعالی APO (COE) در کشاورزی هوشمند با آب و هوا (CSA)، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی، دکتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا و نمایندگانی از دبیرخانه این سازمان در 4 ژوئیه از سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذا (NARO) در تسوکوبا، ژاپن بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذا (NARO) در 10 مارس به عنوان APO COE در CSA تعیین شد تا بهره‌وری در کشاورزی را افزایش دهد و تحقیقات و فناوری‌های مرتبط با CSA را در منطقه آسیا و اقیانوسیه منتشر کند.

بازدید از سالن تحقیقات کشاورزی تسوکوبا، که تاریخ کشاورزی و توسعه فناوری های نوآورانه کشاورزی و غذایی در ژاپن را به نمایش می گذارد، برگزار شد.

مدیران و دانشمندان ارشد مؤسسه علوم زراعی و محیطی (NIAES) فناوری‌های کشاورزی پیشرفته و شیوه‌های کشاورزی نوآورانه توسعه‌یافته توسط NARO را به نمایش گذاشتند. هیأت APO از شالیزارها بازدید کردند و در آنجا شیوه های کشاورزی پایدار را مشاهده کردند.

علاوه بر این، بازدید از تاسیسات کنترل انتشار گازهای گلخانه ای تعهد نارو را به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کشاورزی نشان داد. توضیحات سیستم داده آب و هوای کشاورزی مشبک 1 کیلومتری، ابزار تجسم ترسیب کربن خاک مبتنی بر وب، و موجودی خاک، زمینه محکمی برای تقویت فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده توسط APO COE در CSA در سال‌های 2023 و 2024 فراهم کرد.

موسسه ماشین آلات کشاورزی (IAM) نیز فعالیت های تحقیقاتی خود را بر روی پلتفرم پیوند داده برای ماشین آلات کشاورزی معرفی کرد. نمایندگان APO و موسسه در مورد یکپارچه سازی فن آوری های پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده ها برای افزایش بهره وری کشاورزی تبادل نظر کردند. ارائه جامع تحقیقات در حال انجام پتانسیل همکاری بیشتر در این موضوع را نشان داد.

دكتر ايندرا دبيركل APO، هنگامي كه بحث بر اهميت CSA و نقش آن در پرداختن به چالش هاي ناشي از آب و هوا در بخش كشاورزي تمركز داشت، با رئيس NARO، دكتر كازوئو كيوما، دیداری کوتاه برقرار كرد. آنها دیدگاه های مشابهی را در مورد نیاز به انتشار دستاوردهای تحقیق و توسعه توسط COE در مورد CSA به اشتراک گذاشتند و در مورد چگونگی ادغام تلاش های دولت و بخش خصوصی در کاهش تغییرات آب و هوا و اقدامات سازگاری تبادل نظر کردند.

دبیر کل دکتر ایندرا از رئیس جمهور دکتر کیوما و کل تیم نارو برای استقبال گرم آنها قدردانی کرد و بر اهمیت تقویت مشارکت بین APO و NARO تأکید کرد. او تعهد APO را به حمایت از فعالیت های COE در CSA برای ترویج شیوه های کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست در منطقه آسیا و اقیانوسیه ابراز کرد.

مطالب مرتبط:

راه‌اندازی مرکز تعالی «کشاورزی هوشمند – اقلیم» در APO

کمک هوش مصنوعی به کشاورزان آفریقایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی؛ سال ۲۰۲۲ به اندازه وسعت سوئیس از جنگل‌های استوایی کاسته شد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *