تمرکز APO بر خدمات تخصصی فنی به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشورهای عضو

نقش تحول آفرین خدمات تخصصی فنی (TES) سازمان بهره وری آسیایی در افزایش بهره وری بخش عمومی و تقویت نوآوری از طریق ابتکارات اخیر در فیلیپین و ترکیه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، در فیلیپین، یک پروژه خدمات تخصصی فنی به تقویت خدمات مدنی کشور کمک کرد. به عنوان بخشی از برنامه ایجاد قابلیت بر رهبری نوآورانه برای کارکنان قانونگذار (CBILLS) که توسط آکادمی توسعه فیلیپین (DAP) اجرا شده است، یک پروژه آنلاین خدمات تخصصی فنی در داخل کشور در مورد استراتژی و رهبری اقیانوس آبی (BOSL) انجام شد.

این پروژه با تاکید بر نقش کنگره در ایجاد توازن بین قدرت‌های دولت و تصویب اقدامات قانونی نوآورانه، از اهداف سازمان ملی اقتصاد و توسعه که در برنامه توسعه فیلیپین 2023-28 ترسیم شده است، حمایت می‌کند.

20 شرکت کننده از سنای فیلیپین و مجلس نمایندگان از طریق جلساتی که توسط دو مدرس از قزاقستان و سریلانکا برگزار می شد، اطلاعاتی در مورد چارچوب ها و ابزارهای BOSL به دست آوردند.

پروژه بهبود کارایی بخش عمومی از طریق بلاکچین

در همین حال، در ترکیه، یک پروژه خدمات تخصصی فنی در بهبود کارایی بخش عمومی با استفاده از پایگاه داده بر بلاکچین در آنکارا و بولو اجرا شد.

هدف انجام این پروژه، از فناوری بلاکچین برای افزایش کارایی در سیستم اطلاعات کارآفرینان (EIS) وزارت صنعت و فناوری ترکیه (MoIT) است که یک مرجع برای استفاده از تحقیقات استراتژیک و تصمیم گیری است.

دو مدرس از هند و سنگاپور 38 شرکت کننده از وزارت فناوری اطلاعات و سایر ذینفعان، EIS را در کاربرد فناوری بلاکچین در افزایش کارایی عملیات، شفافیت و امنیت در سازمان های بخش عمومی معرفی و راهنمایی کردند.

این پروژه‌های خدمات تخصصی فنی از طریق آموزش استراتژیک و کارگاه‌های ظرفیت‌سازی، اهمیت فناوری‌های پیشرفته و استراتژی‌های رهبری نوآورانه در بخش عمومی را مورد تاکید قرار دارند.

با کمک سازمان بهره وری آسیایی، موسسات عمومی در اقتصادهای عضو به سمت بهبود بهره وری، امنیت و کارایی حرکت می کنند و امید می رود آینده ای را شکل دهند که در آن تصمیم گیری مبتنی بر داده ایمن، کارآمد و موثر است.

مطالب مرتبط:

ارتقای جایزه کیفیت تایلند با همکاری سازمان بهره وری آسیایی

ارتقای همکاریهای APO با سازمان بهره وری ترکیه

ترجمه و تنظیم خبر: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *