نیروگاه های آبی کشور در حال خارج شدن از مدارند/ ناترازی انرژی در کشور به 25 هزار مگاوات خواهد رسید

یک – کارشناس انرژی گفت: ارتفاع کل سد کارون حدود 37 متر بوده است و معمولا بهره وری تولید انرژی در ارتفاع بالاتر مطلوب است و زمانیکه از کاهش 20 متری ارتفاع صحبت می شود یعنی کفگیر نیروگاه های آبی در کشور به ته دیگ خورده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از رکنا، مهدی عرب صادق افزود: وضعیت استهلاک انرژی در کشور از مرزهای هشدار فراتر رفته است و ما را در شرایط وخامت باری قرار داده است.

ماهانه 4 هزار میلیارد تومان خسارت بر صنعت فولاد وارد می شود

وی افزود: شواهد نشان می دهد که صنایعی مانند فولاد خوزستان از بین 16 ترانس موجود 14 ترانس آن در شرایط بار صفر قرار داشت و به اذعان مدیران این مجموعه ماهانه 200 هزار تن کمتر تولید داریم یعنی به صورت ماهانه 4 هزار میلیارد تومان خسارت بر صنعت فولاد وارد می شود.

ارتفاع سد کارون 20 متر کم شده است

عرب صادق تصریح کرد: ارتفاع سد کارون 20 متر کم شده است و با توجه به اینکه بار استان خوزستان نزدیک به 10 هزارمگاوات است و این در حالیست که نزدیک به 5 هزار مگاوات از نیروگاه های آبی به توان کشور کمک می کنند.

نیروگاه های آبی ما در حال خارج شدن از مدار هستند

وی  ادامه داد: معنای اصلی افت 20 متری سد کارون این است که نیروگاه های آبی ما در حال خارج شدن از مدار هستند و این وضعیت شامل حال سایر نیروگاه های آبی نیز می شود.

ناترازی انرژی در کشور به 25 هزار مگاوات خواهد رسید

این کارشناس انرژی گفت: ارتفاع کل سد حدود 37 متر بوده است و معمولا بهره وری تولید انرژی در ارتفاع بالاتر مطلوب است و زمانیکه از کاهش 20 متری ارتفاع صحبت می شود یعنی کفگیر نیروگاه های آبی در کشور به ته دیگ خورده است.

یک واحد از نیروگاه های رامین و زرگان در مدار قرار ندارند

عرب صادق اضافه کرد: یک واحد از نیروگاه های رامین و زرگان در مدار قرار ندارند و این شرایطی است که بقیه نیروگاه های ما در کشور به صورت کم دچار آن شدند.

5 هزار مگاوات نیز به میزان ناترازی در کشور اضافه خواهد شد

وی افزود: اغلب نیروگاه های آبی کشور به دلیل گرمای هوا از مدار خارج خواهند شد و در این شرایط ما علاوه بر 20 هزار مگاوات ناترازی، 5 هزار مگاوات نیز به میزان ناترازی انرژی در کشور اضافه خواهد شد.

عرب صادق معتقد است که تعطیلی ها تقسیم کار بین وزارت نیرو و وزارت بهداشت است چون وزارت نیرو ابتدا ساعت کاری ادارات را تغییر داد، بعد از آن به صنایع خاموشی داد و گزینه نهایی تعطیلی بود که این را وزارت بهداشت بر عهده گرفته است.

این کارشناس انرژی  تعطیلی های آخر هفته را کاملا مرتبط با کمبود انرژی دانست و افزود: گرمای هوا دلیل محکم و متقنی برای تعطیلی در چند روز پایانی هفته نیست.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *