افزایش همکاری‌های پاکستان و تایلند در حوزه بهره‌وری: انتقال دانش درباره سنگ‌های قیمتی و تولید میوه

موسسه بهره وری تایلند با همکاری سازمان بهره وری آسیایی، میزبان بازدید مطالعاتی در زمینه سنگهای قیمتی و تولید میوه به منظور توسعه دانش متخصصان کشور پاکستان بود.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، بخش های میوه، سنگ های قیمتی و جواهرات پاکستان به میزان قابل توجهی به تولید ناخالص داخلی و اشتغال کمک می کند. با این حال، این صنایع به دلیل فن آوری ها و شیوه های قدیمی که منجر به ضایعات قابل توجه و کاهش کیفیت می شود، برای دستیابی به پتانسیل کامل خود تلاش می کنند.

مؤسسه بهره‌وری تایلند (FTPI) میزبان یک بازدید مطالعاتی (IOSM) در مورد بهترین شیوه‌های صنایع میوه، جواهر و جواهرات، 3 تا 7 ژوئیه، در بانکوک بود تا تبادلات تخصصی مربوط به سیاست، پردازش، فن‌آوری‌های کاهش ضایعات و بهترین شیوه ها برای تقویت این بخش ها در پاکستان را تسهیل کند.

انتظار می رود این ماموریت با حضور 6 نماینده پاکستانی و به رهبری سید مرتضی محمود وزیر فدرال صنایع و تولید، همکاری و تبادلات تجاری بین پاکستان و تایلند را توسعه دهد.

در همین زمینه بخوانید:

گزارش بهره‌وری: «بهره‌وری در پاکستان؛ برآوردها، تنگناها و راه پیش‌رو»

اعتبار صدور گواهینامه متخصصان بهره وری از سوی پاکستان تایید شد

ارتقای جایزه کیفیت تایلند با همکاری سازمان بهره وری آسیایی

بررسی چالش‌های بهره‌وری پیری نیروی کار در بخش کشاورزی

انتقال دانش از شرق به غرب آسیا

تایلند یک فرصت یادگیری ایده آل را برای این IOSM فراهم کرد، زیرا به خاطر شیوه های کشاورزی پیشرفته و تخصص در سنگ های قیمتی و جواهرات نقره مشهور است.

توسعه پایدار، فناوری‌های کم‌آبی میوه، تکنیک‌های برش و پرداخت جواهرات و جواهرات، و بهره‌وری سبز (GP) از جمله موضوعات کلیدی مورد بحث بودند.

فرصتی برای انتقال دانش و تجربه

شرکت‌کنندگان همچنین از شرکت‌های محلی بازدید کردند تا تجارب و دانش بیشتری از رهبران صنعت، از جمله Kuiburi Fruit Canning Co.، Ltd.، Food Processing Industry Club، فدراسیون صنایع تایلند، موسسه جواهر و جواهر تایلند، و Pranda Jewelry Public Company Limited را به دست آورند.

با دانش به دست آمده از مدل‌های موفق تایلند، پاکستان می‌تواند کیفیت نیروی کار را بیشتر بهبود بخشد، روش‌ها و فن‌آوری‌های GP را اتخاذ کند و بهره‌وری را در این صنایع افزایش دهد و در عین حال اثرات زیست‌محیطی را به حداقل برساند.

IOSM یک برنامه مناسب برای رفع نیازهای اعضای APO است و همچنان به عنوان یک ابتکار کلیدی برای تبادل دانش، بهترین شیوه ها و نوآوری ها از طریق تقویت همکاری های بین المللی عمل می کند.

مطالب مرتبط:

بررسی تجارب مالزی در زمینه «شیوه های نظارتی مطلوب» به منظور بهبود بهره وری کشورهای آسیایی

تمرکز APO بر خدمات تخصصی فنی به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشورهای عضو

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *