برگزاری بازدید مطالعاتی APO به منظور ارتقای بهره وری و توسعه بخش روستایی

با همکاری وزارت کشاورزی و وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و سازمان بهره وری آسیایی، یک بازدید مطالعاتی (OSM) در مورد رهبران هزاره برای هدایت توسعه روستایی در بالی اندونزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، سازمان بهره وری آسیایی (APO) آینده ای را متصور است که بهره وری فراگیر موجب رشد و توسعه پایدار در سراسر آسیا و اقیانوسیه شود. محور این چشم انداز این باور است که هر فرد، صرف نظر از پیشینه یا موقعیت مکانی، در فرآیند افزایش بهره وری مشارکت دارد و از آن سود می برد.

بنابراین این سازمان نقش حیاتی مشارکت جوانان و پتانسیل بکر آنها را برای هموار کردن راه برای دستیابی به این چشم انداز به رسمیت می شناسد.

در اندونزی، مراکز آموزش روستایی کشاورزان، رهبران جوان جامعه روستایی را توسعه داده اند. موفقیت های آنها در افزایش مشارکت جوانان و مشارکت در ابتکارات توسعه روستایی می تواند به عنوان الگویی برای تلاش های مشابه در سایر اعضای APO باشد، بدین ترتیب یک بازدید مطالعه (OSM) در مورد رهبران هزاره برای هدایت توسعه روستایی در بالی اندونزی برگزار شد.

در همین زمینه بخوانید:

ارتقای همکاریها با اندونزی در دستور کار سازمان بهره وری آسیایی

بررسی چالش‌های بهره‌وری پیری نیروی کار در بخش کشاورزی

نوآوری؛ عرصه رقابت تنگاتنگ هند و اندونزی

موضوعات و محورهای بازدید مطالعاتی

چهل و چهار نماینده از 15 عضو سازمان بهره وری آسیایی در این بازدید مطالعاتی شرکت کردند تا شرکت‌های روستایی موفق تحت رهبری جوانان را مشاهده کنند که از پلتفرم‌های تجاری نوآورانه برای کمک به توسعه روستایی پایدار استفاده می‌کنند.

تجارب دو مدرس محلی و چهار بازدید از سایت از ابتکارات تحت رهبری جوانان نشان داد که چگونه رهبران جوان، با انگیزه و مشتاق، همراه با مهارت دیجیتال، رویکرد کارآفرینی و پیشنهادهای تازه، می توانند جوامع روستایی را متحول کنند.

موضوعات تحت پوشش شامل مروری بر سیاست های توسعه روستایی، بررسی عوامل حیاتی موفقیت در جذب جوانان به کشاورزی، و استراتژی های اتخاذ شده در اعضای APO برای مشارکت دادن رهبران هزاره در طرح های بهره وری کشاورزی بود.

پیری جمعیت و ضرورت پرورش جوانان

با توجه به پیری جمعیت کشاورز که نگرانی قابل توجهی در بین اعضای سازمان بهره وری آسیایی است، این بازدید مطالعاتی بر ضرورت مشارکت دادن جوانان برای دستیابی به توسعه روستایی پایدار و فراگیر تاکید کرد.

اجرای موفقیت‌آمیز این OSM نشان‌دهنده یک تغییر مثبت به سمت استفاده از پتانسیل جوانان برای جوان‌سازی اقتصادهای روستایی است که پایه‌های رشد پایدار و فراگیر آینده را ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

آموزش متخصصان بهره‌وری فلیپین در بخش عمومی

افزایش همکاری‌های پاکستان و تایلند در حوزه بهره‌وری: انتقال دانش درباره سنگ‌های قیمتی و تولید میوه

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *