برای ارتقای بهره‌وری، همیشه پای 5S در میان است

یک برنامه آموزشی از سوی سازمان بهره وری پاکستان در زمینه بازآموزی مروجان و ارزیابان 5S برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، سازمان بهره وری پاکستان در دو دهه گذشته خدمات آموزشی، مشاوره و ارزیابی 5S را به صنایع ارائه کرده است.

با هدف پرورش مجموعه جدیدی از کارشناسان و ارزیابان 5S، یک برنامه آموزشی و ترویجی آنلاین ترتیب داد. توسعه جلسات آموزش و آگاهی ممیزان ارشد 5S برای مدارس و صنعت با حضور 25 شرکت کننده از جمله مدیر کل، معاون و دستیار مدیران و همکاران مدیریت از سازمان بهره وری پاکستان برگزار و آموزش تحت برنامه خدمات تخصصی فنی سازمان توسط دو مدرس از فیلیپین و سنگاپور انجام شد.

این پروژه دو هدف اصلی داشت. ابتدا هدف آن ایجاد مجموعه ای از ارزیابان 5S بود که قادر به انجام ممیزی داخلی 5S در سازمان خود و خدمت به عنوان ارزیابی خارجی 5S برای سازمان های مشتری بودند. دوم، به دنبال القای درک مدیریت ناب و مفاهیم 5S و همچنین شایستگی های کلیدی مورد نیاز ارزیابان 5S بود. تمرکز بر فرآیند ممیزی 5S، توسعه چک لیست 5S و مستندسازی و تحلیل موثر مشاهدات 5S از ممیزی های ساختگی انجام شده توسط شرکت کنندگان بود.

به غیر از آموزش صنعت محور، جلسات ترویجی برای مدارس گنجانده شد. با اجرای فلسفه 5S، این جلسات با هدف تقویت بهره وری و تعالی در مدیریت مدرسه انجام شد. با درک اینکه خانه داری خوب برای بهبود بهره وری اساسی است، این پروژه بر اهمیت 5S هم برای محل کار و هم برای مؤسسات آموزشی تأکید کرد.

این امر ارزیابان تازه آموزش دیده را قادر می سازد تا چک لیست هایی را برای مناطق کاری طراحی کنند، بنابراین ایجاد سیستم های 5S پایدار در سازمان ها را تسهیل می کند. علاوه بر این، پروژه TES به نقش حیاتی پویایی گروه و هم افزایی تیم در ارتقای مشارکت کلی کارکنان در فرآیند اجرای 5S پرداخت.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *