انتقال تجارب ژاپنی‌ها به مسئولان ترک در زمینه افزایش کارایی مدیریت بلایای طبیعی

یک دوره خدمات تخصصی فنی در زمینه افزایش کارایی مدیریت بلایای طبیعی با همکاری سازمان بهره وری آسیایی با حضور استادانی از ژاپن در ترکیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، پس از زمین لرزه های دوقلویی که در 6 فوریه ترکیه را لرزاند و جان بیش از 55 هزار نفر را گرفت و نزدیک به 130 هزار نفر مجروح در 10 استان برجای گذاشت، فرمانداری دنیزلی گامی پیشگیرانه برای تقویت استراتژی های مدیریت و پیشگیری از بلایا برداشت.

با تأکید بر تعهد سازمان بهره وری آسیایی (APO )به حمایت از اعضای خود، یک پروژه خدمات تخصصی فنی (TES) در مورد افزایش کارایی مدیریت بلایای استانی در دنیزلی سازماندهی شد که طی آن کارشناسان برجسته ژاپنی دانش و تجارب ارزشمند و بهترین شیوه ها را به اشتراک گذاشتند.

حضور پرشور ترک‌ها در این دوره TES

این پروژه شامل کنفرانسی با حضور 330 مسئول از 97 سازمان محلی، مرکزی و دولتی بود. دو مدرس از ژاپن، دکتر ماکوتو ایکدا، محقق ارشد در مرکز کاهش بلایای آسیایی و پروفسور ماساهیکو موراتا، دانشگاه مطالعات بین‌المللی کانسای، تحلیل‌های مقایسه‌ای از دو کشور ارائه کردند و مناطقی را که ترکیه می‌توانست مدیریت بلایای ژاپن را بپذیرد و منطبق کند، مورد توجه قرار دادند.

سه نفر از مدرسان ترکیه نیز دیدگاه های خود را به اشتراک گذاشتند و تجربه یادگیری مشترک و جامعی را برای شرکت کنندگان فراهم کردند. جلسات آموزشی فوق العاده و بازدید از محل از مراکز هماهنگی بلایا، خط گسل باستانی شهر لائودیسه و شهرداری های کلان شهرها تجارب عملی در مورد هماهنگی مدیریت بلایا ارائه کردند.

پس از اتمام پروژه، شهرداری دنیزلی اقدام فوری برای شروع تولید کیت توالت سیار، توصیه شده توسط مدرسان ژاپنی انجام داد.

از آنجایی که کشورهای سراسر آسیا – اقیانوسیه، از جمله اعضای سازمان بهره وری آسیایی، چالش های زیست محیطی و جغرافیایی مشابهی دارند، چنین ابتکاراتی نشان می دهد که چگونه تلاش های مشترک و اشتراک دانش می تواند راه را برای آینده ای امن در منطقه هموار کند.

مطالب مرتبط:

نوآوری‌های ژاپن برای تأمین انرژی پاک؛ نیروگاه‌های بادی و سوخت هیدروژن

ارتقای بهره‌وری در اعضای APO از طریق برنامه های TES

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *