اهمیت «تدارکات نوآورانه» برای افزایش بهره وری بخش عمومی

کارگاه آموزشی آنلاین در مورد تدارکات عمومی نوآورانه توسط دبیرخانه ملی بهره وری سریلانکا (NPS) و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برای بررسی فرآیندهای تدارکاتی که نوآوری و بهره وری را ارتقا می دهند، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، به طور گسترده این موضوع مورد توجه بوده که تدارکات عمومی باید بر اساس اصول رقابت آزاد و نهایت صداقت اداره شود. تدارکات که به عنوان بازوی استراتژیک عملیات دولت در نظر گرفته می شود، به عنوان یک ابزار مدیریتی حیاتی در بخش عمومی شناخته می شود، زیرا به طور مستقیم بر کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به شهروندان تأثیر می گذارد.

مفهوم تدارکات عمومی نوآورانه به دستیابی به کالاها یا خدمات جدید یا بهبود قابل توجهی برای افزایش بهره وری و کارایی خدمات عمومی اشاره دارد که این موضوع می تواند به تحریک نوآوری در بازار کمک کند، که منجر به بهبود خدمات، کارایی بیشتر در هزینه های عمومی و منافع گسترده تر برای جامعه شود.

محورهای برگزاری کارگاه آموزشی

بر همین اساس، یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد تدارکات عمومی نوآورانه توسط دبیرخانه ملی بهره وری سریلانکا (NPS) و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برای بررسی فرآیندهای تدارکاتی که نوآوری و بهره وری را ارتقا می دهند، سازماندهی شد. دو مدرس بین المللی از کره جنوبی و سوئد و یک مدرس محلی از سریلانکا جلساتی را با 35 شرکت کننده از 10 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی برگزار کردند تا در مورد رویکردهای جدید برای تدارکات عمومی بحث کنند.

این کارگاه آموزشی بر چارچوب سازمان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) برای ترویج استفاده استراتژیک از تدارکات عمومی برای نوآوری (2017) متمرکز بود که شامل استراتژی های سیاستی و مدیریت سهامداران برای موفقیت بیشتر سیستم های تدارکات است.

اهمیت افزایش بهره وری بخش عمومی

شرکت‌کنندگان با مدل‌های جدید تدارکات عمومی نوآورانه، مانند تدارکات سبز، تدارکات اجتماعی، و تدارکات بخش سلامت آشنا شدند. تغییر به سمت نوآوری توسط شرکت کنندگان، که عمدتاً با مدل های رایج تدارکات الکترونیکی آشنا بودند، مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این، روش‌های بررسی دستاوردها و چالش‌های تدارکات عمومی نوآورانه با مثال‌های عملی از کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش بهره وری بخش عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به طور مستقیم به کیفیت و اثربخشی خدمات ارائه شده و اقتصاد ملی اثر می گذارد. بر همین اساس، با حمایت از بهره وری بخش عمومی، سازمان بهره وری آسیایی به توسعه اقتصادی پایدار و بهبود کیفیت زندگی در میان اعضای خود و در سراسر منطقه کمک می کند.

مطالب مرتبط:

تمرکز APO بر خدمات تخصصی فنی به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشورهای عضو

برگزاری دوره آموزشی توسعه متخصصان بهره وری از سوی APO

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *