انتقال دانش مالزی به بنگلادشی‌ها در زمینه سیستم‌های دستمزد مرتبط با بهره‌وری

مرکزی بهره‌وری مالزی (MPC)، در همکاری با دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO)، یک بازدید مطالعاتی (IOSM) را در مورد سیستم‌های دستمزد مرتبط با بهره‌وری (PLWS) در کوالالامپور برای متخصصان بنگلادش سازماندهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، 6 شرکت کننده از وزارت صنایع و سازمان بهره وری ملی بنگلادش در این بازدید مطالعاتی حضور داشتند.. این بازدید مطالعاتی، مروری بر ابتکارات بهره‌وری مالزی و تکامل PLWS آن برای ترویج پذیرش بهترین شیوه‌ها و مدل‌های جدید PLWS در بنگلادش ارائه کرد.

PLWS چیست؟

PLWS که به خاطر سازگاری و رقابت‌پذیری معروف است، سود را بر اساس عملکرد و بهره‌وری کارفرمایان و کارمندان تقسیم می‌کند و به رفاه و رقابت مشترک کمک می‌کند.

PLWS که توسط دولت مالزی در سال 1996 آغاز شد، بهره‌وری نیروی کار ملی را تقویت کرد، حتی باعث شد مالزیایی‌های بسیار ماهر از خارج بازگردند و به وطن خود کمک کنند. تجربه مالزی یک مثال مفید برای سایر اعضای سازمان بهره وری آسیایی با توجه به ایجاد یا نوآوری PLWS است.

محورهای بازدید مطالعاتی

این بازدید مطالعاتی با هدایت دو نفر از مدرسان محلی، دانش و تجارب را در مورد مفهوم PLWS و سازمان رفاه الکترونیکی مشترک (eSPO) و همچنین مطالعات موردی اجرای PLWS ارائه کرد.

بازدیدهای مرتبط شامل بیمارستان تخصصی KPJ Rawang و SGS مالزی برای مشاهده و بحث در مورد بهترین شیوه های eSPO بود. طراحی این بازدید مطالعاتی با اهداف SDG که در طرح جامع بهره‌وری ملی برای سال‌های 2021 تا 2030 بنگلادش مشخص شده‌اند، همسو بود. ایجاد PLWS قوی می تواند بهره وری کسب و کار و رفاه کارکنان را تضمین کند.

مطالب مرتبط:

بررسی تجارب مالزی در زمینه «شیوه های نظارتی مطلوب» به منظور بهبود بهره وری کشورهای آسیایی

گفتگوی بهره‌وری: رویکرد شرکت اجتماعی برای به‌اشتراک‌گذاری سود مولد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *