برگزاری دوره آموزشی انتقال دانش کشاورزی در بنگلادش با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی

سازمان ملی بهره‌وری بنگلادش با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، برای تقویت توانایی‌های کشاورزان و همزمان با معرفی فناوری‌ها و شیوه‌های مقرون‌به‌صرفه، دوره آموزشی انتقال دانش برای بهبود بهره‌وری کشاورزی را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، انتقال دانش و فناوری به کشاورزان نقشی اساسی در بهبود مستمر بهره‌وری، افزایش بازده و افزایش کیفیت کلی محصول دارد. سیستم دانش و اطلاعات کشاورزی به عنوان ابزاری کلیدی برای تبادل دانش بین ذینفعان عمل می کند.

با این حال، با وجود تکامل فن‌آوری‌ها و روش‌ها، همه کشاورزان در اقتصادهای عضو APO ابزاری برای اتخاذ و استفاده مؤثر از آنها ندارند. سازمان ملی بهره‌وری بنگلادش با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، برای مقابله با این چالش و تقویت توانایی‌های کشاورزان و همزمان با معرفی فناوری‌ها و شیوه‌های مقرون‌به‌صرفه، دوره آموزشی انتقال دانش برای بهبود بهره‌وری کشاورزی را برگزار کرد.

این دوره آموزشی حضوری در داکا با حضور 23 شرکت کننده از 13 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی با حضور سه مدرس از بنگلادش، هند و ژاپن برپا شد که روش‌های مختلفی را برای انتقال دانش و انتشار فناوری به کشاورزان در سراسر منطقه ارائه کردند، انتقال و آموزش دادند.

محورهای دوره آموزشی انتقال دانش کشاورزی

این دوره مجموعه وسیعی از موضوعات، از جمله تحولات جهانی در ترویج کشاورزی و اصول بنیادی انتقال دانش، روش‌شناسی، تکنیک‌ها و کاربردهای عملی را پوشش می‌دهد. کارشناسان همچنین دانش و تجارب خود را در مورد چشم انداز فعلی خدمات ترویج کشاورزی در اعضای سازمان بهره وری آسیایی (APO) ارائه کردند.

همچنین این دوره آموزشی شامل مطالعات موردی مدل های انتقال دانش موفق و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشاورزی در بنگلادش، هند و ژاپن بود.

شرکت کنندگان این فرصت را داشتند که از دپارتمان ترویج کشاورزی در داکا و مرکز گسترش آن در شاوار بازدید کنند و از نزدیک با سیستم های انتقال دانش موثر در بنگلادش آشنا شوند.

این ابتکار با تمرکز APO Vision 2025 بر افزایش قابلیت نوآوری هماهنگ است. سازمان بهره وری آسیایی امیدوار است که این دوره آموزشی شرکت کنندگان را برای توسعه برنامه های موثر انتقال دانش، در نهایت به نفع کشاورزان و منجر به پیشرفت در کشاورزی در منطقه، توانمند کرده باشد.

مطالب مرتبط:

گفتگوی بهره وری: اقدامات اقلیمی مورد نیاز در کشاورزی آسیا

گزارش بهره‌وری: موسسات نوآور برای تسریع توسعه کشاورزی در آسیا

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *