گسترش همکاری‌های نپال و مغولستان در راستای ارتقای بهره‌وری

سازمان بهره‌وری مغولستان (MPO) و مرکز ملی بهره‌وری و توسعه اقتصادی نپال (NPEDC) تعهد خود را برای تقویت همکاری و پیشبرد طرح های مشترک از طریق امضای یک تفاهم نامه تقویت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، مراسم امضای این قرارداد در اولان‌باتور پایتخت مغولستان برگزار شد که نقطه عطفی در حرکت به سوی افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی خواهد بود.

این تفاهم نامه چارچوبی را برای مشارکت بین نپال و مغولستان با تمرکز ویژه بر ترویج و اجرای پروژه های مشترک برای تقویت بهره وری و توسعه اقتصادی ایجاد می کند. این تفاهم نامه همچنین مجموعه ای از فرصتها و ابتکارات در زمینه همکاریهای کلیدی را با هدف رشد متقابل و تبادل دانش بین دو سازمان مورد توجه قرار می دهد.

محورهای تفاهم نامه میان مغولستان و نپال

برخی از همکاری های محوری ذکر شده در تفاهم نامه شامل اشاعه مفهوم بهره وری، تبادل دانش و ارتقای بهره وری بخشهای صنعت و خدمات است. یکی دیگر از جنبه های مهم تفاهم نامه این خواهد بود که دامنه آن شامل همکاری در بهره وری انرژی نیز هست.

این همکاری یک برنامه اقدام مشترک و مکانیسم‌هایی را برای اجرای برنامه‌های بهره وری انرژی، امکان تبادل اطلاعات، انتقال بهترین شیوه‌ها و تجربه ها، معیارسنجی و انتقال تخصص در زمینه حفظ و بهره وری انرژی برای شرکت‌ها و صنایع را تسهیل می‌کند.

شایان ذکر است که این همکاری نتیجه مستقیم پروژه همکاری دوجانبه بین سازمان های ملی بهره وری های عضو سازمان بهره وری آسیایی در مورد افزایش بهره وری برای صنایع کوچک و متوسط و انتقال بهترین شیوه های سازمانی در مؤسسات ارتقادهنده بهره وری است.

عقد این تفاهم نامه بر تعهد مغولستان و نپال برای کمک به پیشرفت اقتصادی و نوآوری از طریق همکاری تاکید می کند. با آغاز این حرکت، سازمان بهره وری مغولستان و مرکز ملی بهره وری و توسعه اقتصادی نپال بر تعهد خود به رشد متقابل، اشتراک دانش و توسعه پایدار تاکید و خود را به عنوان رهبران افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی معرفی کردند.

مطالب مرتبط:

تمرکز APO بر خدمات تخصصی فنی به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشورهای عضو

اهمیت «تدارکات نوآورانه» برای افزایش بهره وری بخش عمومی

مترجم: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *