انجام پروژه‌های خدمات فنی در کامبوج، فیجی و نپال برای ظرفیت‌سازی بهره‌وری

سه پروژه خدمات فنی – تخصصی به منظور ارتقای بهره‌وری اخیرا به صورت حضوری در کامبوج، فیجی و نپال با موفقیت اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، برنامه خدمات تخصصی – فنی (TES) سازمان بهره وری آسیایی (APO) شکاف بین چالش های بهره وری فوری و تخصص جهانی را پر می کند. طی این برنامه های خدمات تخصصی – فنی طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای مختلف اقتصادهای عضو سازمان بهره وری آسیایی، کارشناسان با تجربه برای ارائه راه حل های مناسب، جلسات ظرفیت سازی، و ارزیابی به سایر کشورها اعزام می شوند.

با توجه به شکوفایی صنعت فرآوری مواد غذایی کامبوج و افزایش تقاضا برای محصولات غذایی متنوع، رقابت با واردات و صادرات به بازارهای بین‌المللی، عمدتاً به دلیل دانش محدود علم مواد غذایی، پروتکل‌های ایمنی و بهداشت است.

آموزش مشاوران سیستمهای مدیریت ایمنی غذا

برای افزایش آگاهی و توسعه مشاوران و مربیان در مورد ایمنی مواد غذایی، یک پروژه خدمات تخصصی – فنی در مورد آموزش مشاوران و مربیان در مورد HACCP و سیستم های مدیریت ایمنی غذا با همکاری مرکز ملی بهره وری کامبوج سازماندهی شد.

یک مدرس از مالزی برنامه 10 روزه را برای ارتقای شایستگی ایمنی مواد غذایی و ترویج پذیرش بهترین شیوه ها در صنعت از طریق سخنرانی ها، تمرین های گروهی، بازدید از محل، و بازدیدهای کاری از SME های محلی طراحی و ارائه کرد و به تشریح شرکتهای برتر در زمینه مواد غذایی آسیا پرداخت.

46 شرکت‌کننده از وزارت صنعت، علم، فناوری و نوآوری، موسسات مرتبط، و شرکت‌های مواد غذایی و آشامیدنی در پنوم پن با الزامات و استانداردهای قانونی و نظارتی ایمنی غذا برای کامبوج، اقدامات خوب در برنامه‌های ایمنی/پیش‌نیاز مواد غذایی آشنا شدند و  تمرینات گروهی بر روی سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی (FSMS) برای نشان دادن چالش های دنیای واقعی انجام شد.

کمربند سبز شش سیگما در فیجی

مرکز ملی آموزش و بهره‌وری (NTPC)، دانشگاه ملی فیجی نیز، با هدف توسعه مجموعه‌ای از متخصصان محلی برای تقویت تلاش‌های خود برای بهبود بهره‌وری و کیفیت یک دوره خدمات فنی _ تخصصی در کمربند سبز ناب شش سیگما (Lean Six Sigma Green Belt) سازماندهی و با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برگزار کرد.

در این پروژه، 29 شرکت‌کننده از بخش‌های دولتی و خصوصی در مورد کاربرد کمربند سبز ناب شش سیگما در محیط‌های کاری برای کاهش ضایعات آموزش دیدند.

یک مدرس از هند جلسات را اداره می کرد و موضوعاتی مانند اصول شش سیگما، برنامه ریزی و اجرای پروژه های کمربند سبز شش سیگما و تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری و آزمون فرضیه ها را آموزشمی داد. مرکز ملی آموزش و بهره‌وری فیجی تاکید دارد که ادغام شیوه های کمربند سبز ناب شش سیگما در اکوسیستم فیجی می تواند به طور قابل توجهی رشد اقتصادی و رقابت آن را افزایش دهد و آن را به عنوان یک بازیگر پویا در بازار جهانی بدل کند.

در نپال، کشاورزان محلی به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب به زنبورداری می پردازند. در حالی که عسل همچنان یک محصول محبوب است، پتانسیل سایر محصولات کندو تا حد زیادی توسط زنبورداران نپالی ناشناخته باقی مانده است.

زنبورداری پایدار در نپال

برای افزایش بهره وری و پایداری مزارع زنبور عسل، یک پروژه خدمات فنی – تخصصی در مورد شیوه های نوآورانه زنبورداری برای زنبورداری پایدار در چیتون و کاتماندو توسط دانشکده کشاورزی، دانشگاه کشاورزی و جنگلداری، سازمان بهره وری نپال و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی سازماندهی شد.

در این پروژه خدمات فنی – تخصصی، جدیدترین تکنیک‌ها و شیوه‌های زنبورداری پایدار را با تأکید بر ادغام فناوری‌های مدرن مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین در زنبورداری معرفی شد. 60 شرکت‌کننده وابسته به دانشکده‌های کشاورزی و علوم دامپزشکی و مؤسسه تحقیقات زنبورداری، دانش و تجارب مرتبط را از یک کارشناس بین‌المللی از ترکیه دریافت کردند.

رایزنی با نمایندگان سازمان بهره وری و نمایندگان دولتی منجر به توافقنامه همکاری مشترک بین نپال و ترکیه برای ترویج محصولات عسل نپال در بازار جهانی شد.

مزایای ملموس پروژه های خدمات فنی – تخصصی سازمان بهره وری آسیایی ارزش توسعه سرمایه انسانی را بمورد توجه قرار می دهد و با تسهیل مبادلات دانش و بهترین شیوه ها، این پروژه ها نه تنها به چالش های کوتاه مدت می پردازد، بلکه راه را برای رشد پایدار، افزایش رقابت و ارتقای مهارت نیروی کار در کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی هموار می کند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: دولت دیجیتال فراگیر برای ارائه خدمات عمومی موثر

انتقال تجارب هندی‌ها به متخصصان فیجی در زمینه صنعت 4.0

گسترش همکاری‌های نپال و مغولستان در راستای ارتقای بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *