بازدید مطالعاتی سازمان بهره‌وری آسیایی در زمینه «ترویج تولید سبز»

مرکز بهره وری تایوان (CPC) یک بازدید مطالعاتی سازمان بهره وری آسیایی (APO) در مورد ترویج تولید سبز در تایپه سازماندهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره وری نیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، 36 شرکت کننده از 15 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی در این بازدید مطالعاتی شرکت کردند که دو مدرس از تایوان و فیلیپین تجارب و دانش خود را در این زمینه به اشتراک گذاشتند.

موضوعات تحت پوشش شامل مدیریت منابع جهانی، نقش تولید سبز (GREEN MANUFACTURING) در اقتصاد دایره ای، چشم انداز GP 2.0 (بهره وری سبز) و تولید سبز (GM)، استراتژی های (GM) برای صنایع کوچک و متوسط (SME ها) و بهترین شیوه های تولید سبز (GM) اجرا شده توسط اعضای سازمان بهره وری آسیایی بود.

همچنین این بازدید مطالعاتی، اجرای تولید سبز را از طریق بازدید از سایت از شش شرکت محلی در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشت، در حالی که سیاست‌های عمومی در مورد پذیرش تولید سبز برای افزایش رقابت و پایداری کلی صنعتی را بررسی کرد.

تولید سبز چیست؟

شایان ذکر است که تولید سبز (GREEN MANUFACTURING) رقابت پذیری و پایداری را با کاهش استفاده از منابع و اثرات نامطلوب زیست محیطی و اجتماعی مرتبط بهبود می بخشد. همچنین تولید سبز با مفهوم بهره وری سبز (GP) APO در مورد آگاهی محیطی، حفاظت و پایداری و در عین حال ارتقای بهره وری، همراستا است.

اگرچه شیوه‌های تولید سبز در ابتدا توسط شرکت‌های بزرگ پذیرفته شد، اما SMEها از پذیرش آنها برای پایبندی به مقررات زیست‌محیطی سود می‌برند. اقدامات تولید سبز به مسائل زیست محیطی محلی و منطقه ای می پردازد، به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک می کند، و در راستای ابتکارات GP APO به حفاظت از تنوع زیستی کمک می کند.

ترکیب تولید سبز با استراتژی‌ها و تکنیک‌های نوآورانه برای کارآمدتر شدن محیط‌زیست و افزایش بهره‌وری می‌تواند به دستیابی به پایداری صنعتی کمک کند.

مطالب مرتبط:

کاوش در نوآوری سبز برای آینده‌ای با کربن صفر خالص

بهره وری سبز و اقتصاد دایره ای: همگرایی برای جهانی بهتر و سبزتر

گزارش بهره وری: عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و بهره وری سبز

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *