برگزاری کنفرانس «رهبری زنان در سازمان‌های بخش عمومی» توسط سازمان بهره‌وری آسیایی

کنفرانس «رهبری زنان در سازمان‌های بخش دولتی برای افزایش بهره‌وری» به طور مشترک توسط وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و سازمان بهره وری آسیایی در جاکارتا سازماندهی و برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، چشم انداز APO 2025 بر رشد بهره وری فراگیر و مبتنی بر نوآوری تأکید دارد که شامل ترویج مشارکت فعال زنان در نیروی کار و استراتژی های نوآورانه برای افزایش بهره وری سازمانی از طریق نقش های کاری و فرآیندهای تصمیم گیری با تنوع جنسیتی است.

بر همین اساس، کنفرانسی درباره رهبری زنان در سازمان‌های بخش دولتی برای افزایش بهره‌وری به طور مشترک توسط وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و سازمان بهره وری آسیایی در جاکارتا سازماندهی و برگزار شد. این کنفرانس اهمیت تنوع و شمول اجتماعی را به عنوان محرک های اصلی افزایش بهره وری معرفی کرد و در مورد اینکه چگونه ارتقای رهبری زنان می تواند عملکرد سازمانی را بهبود بخشد و شکاف های برابری جنسیتی را پر کند، بحث کرد.

استقبال پرشور از کنفرانس «رهبری زنان»

این کنفرانس با استقبال پرشور 104 شرکت کننده از 16 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) مواجه شد. 5 نفر از مدرسان، دو نفر از اندونزی و یک نفر از مالزی، جمهوری کره و سریلانکا، ارائه های روشنگرانه ای با مطالعات موردی عمیق ارائه و در بحث های میزگرد شرکت کردند. آنها طیفی از موضوعات از جمله توانمندسازی زنان و تأثیر متقابل آن با شمول اجتماعی، چالش های مانع از توانمندسازی زنان، مداخلات سیاست ملی برای ارتقای رهبری زنان، و راهبردهای مؤثر برای سنجش تنوع و شمول را مورد توجه قرار دادند.

منطقه آسیا و اقیانوسیه، با اقتصادها و فرهنگ های متنوع، در افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی مولد با چالش هایی مواجه است. داده‌های McKinsey & Company, Inc در سال 2021 نشان داد که کمتر از 45 درصد از موقعیت‌های رهبری در بخش‌های دولتی و خصوصی توسط زنان اشغال شده است. ا

ین پتانسیل استفاده نشده سرمایه انسانی مستقیماً بر رقابت ملی تأثیر می گذارد و رشد بهره وری را محدود می کند. سیاست گذاران و نمایندگان دولت باید این را بشناسند و برای تقویت نمایندگی زنان در ظرفیت های مدیریتی و رهبری اقدام کنند.

دکتر ایدا فوزیه، وزیر نیروی انسانی جمهوری اندونزی، پروفسور انور سانوسی، سرپرست مدیر سازمان بهره وری آسیایی برای اندونزی و دبیر وزارت نیروی انسانی این کشور، و کتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی در این مراسم شرکت کردند و با گفته های خود الهام بخش حضور پررنگترین زنان در مناصب دولتی بودند.

در حالی که سازمان بهره وری آسیایی، همچنان متعهد به ارتقای جامعیت به عنوان محرک اصلی رشد بهره وری و پیشرفت های اجتماعی-اقتصادی است.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *