ارتقای سطح ارزیابان صدور گواهینامه‌های تخصصی بهره‌وری در دستور کار APO

مرکز بهره وری پاکستان دوره آموزشی را برای ارزیاب های صدور گواهینامه تخصصی بهره وری برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، متخصصان بهره‌وری توسط سازمان‌های صدور گواهینامه (CBs) گواهی می‌شوند، که به نوبه خود توسط برنامه اعتباربخشی سازمان بهره وری آسیایی (APO) تأیید شده‌اند.

بر همین اساس، سازمان های صدور گواهینامه ها به ارزیابان واجد شرایطی نیاز دارند که بتوانند ارزیابی های نامزدهای دریافت این گواهینامه را انجام دهند. سازمان ملی بهره وری پاکستان یک دوره آموزشی برای ارزیابان برنامه صدور گواهینامه متخصصان بهره وری از در اسلام آباد پاکستان برگزار کرد.

در این دوره آموزشی، 22 نفر از 9 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی شرکت کردند. 4 مدرس این دوره از مالزی، مغولستان، پاکستان و سنگاپور بودند و این دوره آموزشی بر اساس APO-PS 101:2019 با هدف ارائه مهارت‌ها، دانش و توانایی لازم برای ارزیابان به منظور حفظ بالاترین استانداردها انجام شد

این آموزش برای دستیابی به اولین هدف APO Vision 2025 که رشد بهره وری پایدار است، مهم بود. یکی از چالش هایی که بسیاری از سازمان های غیر دولتی با آن مواجه هستند، فقدان متخصصان بهره وری است که بتوانند شیوه های بهره وری بهتر را در سطوح سازمانی و ملی ترویج کنند. با توسعه مراکز صدور گواهینامه های بهره وری، سازمان های ملی بهره وری می توانند این کمبود را برطرف کنند و به متخصصان بهره وری گواهی دهند.

ضرورت توسعه ارزیابهای شایسته در حوزه بهره وری

توسعه ارزیاب های شایسته برای اطمینان از اینکه متخصصان بهره وری در کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی به استانداردهای این سازمان آسیایی پایبند هستند، مهم است. سازمان های غیر دولتی هند، مالزی، مغولستان، پاکستان و ویتنام، این مراکز را تایید کرده اند در حالی که کشورهای ایران، سریلانکا و ترکیه در مرحله توسعه هستند.

عصمت گل خطاک (Ismat Gul Khattak) مدیر کل شورای ملی اعتباربخشی پاکستان، که در جلسه افتتاحیه حضور داشت، بر اهمیت ارزیاب ها در صدور گواهینامه متخصصان واجد شرایط تاکید کرد. فعاد وحید (Faad Waheed)، معاون ارشد اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد در جلسه اختتامیه سخنرانی کرد.

این دوره به خوبی از سوی شرکت کنندگانی که علاقه مند به ارتباط با مراکز معتبر سازمان بهره وری آسیایی بودند، مورد استقبال قرار گرفت. دوره شامل سطوح گواهینامه، پیش نیازها و الزامات شایستگی برای متخصصان بهره وری، نقش ها و مسئولیت های ارزیابان، روش های ارزیابی، فرآیند صدور گواهینامه و صدور گواهینامه مجدد، آیین نامه رفتار ارزیابان و مطالعات موردی بود.

همچنین این دوره آموزشی، شامل فعالیت های گروهی، ارائه و یک آزمون بود و در نهایت، هدف خود را برای گسترش مجموعه ارزیابان واجد شرایط آشنا با استاندارد APO-PS 101 محقق کرد. توسعه ارزیاب ها باید ادامه یابد، زیرا انتظار می رود مراکز معتبر صدور گواهینامه های بهره وری بیشتری در آینده شروع به فعالیت کنند.

مترجم: محمد مجیدزاده

مطالب مرتبط:

اعطای مجوز نهاد صدور گواهینامه ایران توسط سازمان بهره‌وری آسیایی

تبادل تجربیات ویتنام و پاکستان در زمینه صدور گواهینامه‌های بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *