کاوش در آینده «اقتصاد خلاق» برای ارتقای بهره‌وری

یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد آینده اقتصاد خلاق توسط وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، اقتصاد خلاق برای بهره وری و رشد اقتصادی به عنوان کاتالیزوری برای نوآوری و تنوع اهمیت بسیاری دارد. اقتصاد خلاق با سرمایه گذاری بر میراث فرهنگی منحصر به فرد، جوامع محلی را تحریک می کند، گردشگری را جذاب ساخته و بازارهای جدیدی را باز می کند در نتیجه تجارت داخلی و بین المللی را تقویت می کند.

نقش اقتصاد خلاق در ارتقای بهره وری

علاوه بر این، اقتصاد خلاق نقش مهمی در توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط، جوانان، پرورش کارآفرینی و تسهیل توسعه مهارت‌های جدید برای عصر دیجیتال ایفا می‌کند. با وجود پتانسیلی که کشورهای آسیایی دارند، بسیاری از اعضای سازمان بهره وری آسیایی در بهره برداری کامل از مزایای خلاقیت با چالش هایی مانند درک ناکافی صنایع خلاق، فقدان سیاست های حمایتی، عدم وجود واسطه ها و حمایت مالی ناکافی مواجه هستند.

بر همین اساس، یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد آینده اقتصاد خلاق توسط وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO) اجرا شد.

استقبال 34 شرکت کننده از این کارگاه آموزشی

این کارگاه آموزشی به بررسی موانع فعلی پرداخته و دانش و تجارب و استراتژی هایی را برای رشد آینده ارائه کرد. این کارگاه با حضور 34 شرکت کننده از 14 عضو سازمان بهره وری آسیایی، بر پتانسیل صنایع خلاق، هنر، موسیقی، طراحی، مد، تبلیغات و بازی متمرکز بود.

7 نفر از مدرسان، شامل دو نفر از اندونزی، و 5 نفر از کانادا، فرانسه، هند، هلند و سوئیس، جلساتی از جمله مروری بر اقتصاد خلاق، مدل سازی دیجیتالی، ابتکارات سیاست، تبلیغات به عنوان صنعت خلاق و موردی روشنگر ارائه کردند. همچنین مطالعاتی از هند، ژاپن و جمهوری کره جنوبی در این زمینه ارائه کردند.

وبسایت سازمان بهره وری آسیایی می افزاید که اقتصاد خلاق فقط یک دارایی اقتصادی نیست، بلکه یک نیروی دگرگون کننده است که غنای فرهنگی را با توسعه اقتصادی در هم می آمیزد و راه را برای آینده اقتصادی پویاتر، فراگیرتر و پایدارتر هموار می کند. با استقبال از چشم انداز اقتصادی در حال تغییر، سازمان بهره وری آسیایی به کاوش و حمایت از اقتصاد خلاق برای رفع نیازهای اعضای خود اختصاص دارد.

مطالب مرتبط:

4 راهکار برای پیشگیری از قتل «خلاقیت و نوآوری»

 نقش اقتصاد خلاق در ارتقای بهره‌وری 

ترجمه: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *