گردشگری 4.0 برای توسعه روستایی فراگیر و پایدار

کنفرانسی در مورد گردشگری 4.0 برای توسعه روستایی توسط وزارت روستا، توسعه مناطق محروم و انتقال مهاجرت اندونزی (MVDDRT) و وزارت نیروی انسانی این کشور و سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، گردشگری 4.0 (Tourism 4.0) رویکردی نوآورانه است که پیشرفت های دیجیتال را با اصول پایدار توسعه ادغام می کند. ویژگی های کلیدی این پارادایم جدید شامل استفاده از سیستم های هوشمند برای مصرف بهینه انرژی، مدیریت پسماند و استفاده از آب در تاسیسات توریستی است.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، نقش مهمی در بهبود فرآیندهای برنامه ریزی، مدیریت و تصمیم گیری گردشگری ایفا می کند و هدف اصلی آن، کمک به اقتصادها و جوامع روستایی در بهبود و رشد آنها و تقویت بخش گردشگری پایدارتر و فراگیر است.

بر همین اساس، کنفرانسی در مورد گردشگری 4.0 برای توسعه روستایی توسط وزارت روستا، توسعه مناطق محروم و انتقال مهاجرت اندونزی (MVDDRT) و وزارت نیروی انسانی این کشور و سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد.

این کنفرانس دو روزه در جاکارتا میزبان 78 شرکت کننده از 16 عضو سازمان بهره وری آسیایی بود که در آن بحث های گروهی تعاملی، ارائه ها و بحث و بررسی بصورت پنل شکل گرفت. سه مدرس محلی از اندونزی و چهار نفر مدرس بین‌المللی از مالزی، عربستان سعودی، اسلوونی و تایلند به ارائه دانش و تجارب خود در زمینه گردشگری هوشمند روستایی، پیوند آن با اهداف توسعه هزاره سازمان ملل و ابزارها و تکنیک‌های ضروری برای اجرای استراتژی‌های گردشگری 4.0 به‌ویژه در اقتصادهای عضو سازمان بهره وری آسیایی پرداختند.

بر این اساس، دکتر سامسول ویدودو (Dr. Samsul Widodo)، دبیرکل وزارت روستا، توسعه مناطق محروم و انتقال مهاجرت اندونزی در سخنرانی پایانی خود در این کنفرانس، بر اهمیت گردشگری 4.0 تاکید و چندین ابتکار را برای توسعه آینده پیشنهاد کرد؛ مانند ایجاد شبکه دهکده گردشگری APO، برپایی انجمن های تجاری برای صاحبان دهکده های گردشگری و به اشتراک گذاری دانش در این زمینه.

موفقیت این کنفرانس سازمان بهره وری آسیایی راه های جدیدی را برای کاوش و اجرای شیوه های گردشگری پایدار باز کرد که می تواند به طور قابل توجهی برای جوامع روستایی در سراسر کشورهای عضو این سازمان آسیایی مفید باشد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *