ضرورت تقویت کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه در اعضای سازمان بهره‌وری آسیایی

یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه به طور مشترک توسط دبیرخانه ملی بهره وری سریلانکا و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی سازماندهی شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه (CBSA) به دلیل تمرکز بر کشاورزی پایدار و نقش حیاتی مشارکت جامعه محلی در برنامه ریزی، اجرا و مدیریت به رسمیت شناخته می شود.

این رویکرد کلی نگر مزایای متعددی از جمله حفاظت از محیط زیست از طریق حفاظت از خاک و آب، کاهش آلودگی و ارتقای تنوع زیستی را ارائه می دهد. علاوه بر این، فرصت های شغلی به ویژه برای زنان و گروه های حاشیه نشین ایجاد می کند. با این حال، چالش‌هایی مانند فقدان سیاست‌ها، تامین مالی، رهبری و مشارکت جامعه همچنان موانع مهمی هستند.

در این وبینار چه گذشت؟

بر همین اساس، یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه (Community-based sustainable agriculture) به طور مشترک توسط دبیرخانه ملی بهره وری سریلانکا و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی سازماندهی شد. 35 نماینده از 11 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی در این کارگاه آموزشی حضور داشتند که توسط چهار مدرس از هند، جمهوری کره، فیلیپین و ترکیه هدایت می شدند.

این کارگاه آموزشی آنلاین همچنین یک مرور کلی از اقدامات کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه در اتحادیه اروپا و پیامدهای آنها برای منطقه آسیا-اقیانوسیه، با مطالعات موردی از هند، جمهوری کره، فیلیپین و ترکیه ارائه کرد.

شرکت‌کنندگان در مورد شیوه‌ها و سیاست‌های کشاورزی متنوع و همچنین عوامل کلیدی موفقیت برای ترویج کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه اطلاعاتی کسب کردند. بحث های گروهی تجزیه و تحلیل و شناسایی مناطقی را برای تقویت کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه در زمینه های ملی شرکت کنندگان تسهیل کرد.

کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه نشان دهنده یک رویکرد یکپارچه برای کشاورزی است که با تلاش های جهانی برای توسعه پایدار هماهنگ است. سازمان بهره وری آسیایی به طور منحصر به فرد فرصتهای بسیاری را برای کمک به ترویج و پذیرش کشاورزی پایدار مبتنی بر جامعه با ارائه پلتفرم هایی برای اتصال کشاورزان، کارشناسان و سیاست گذاران، تشویق تبادل دانش و همکاری متقابل برای کشاورزی انعطاف پذیرتر، مولدتر و پایدارتر در آسیا و اقیانوسیه دارد.

مطالب مرتبط:

برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشاورزی هوشمند – اقلیم در راستای ارتقای بهره‌وری

گزارش بهره‌وری: موسسات نوآور برای تسریع توسعه کشاورزی در آسیا

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *