برگزاری دوره آموزشی بهره‌وری بخش عمومی در فیلیپین با همکاری APO

آکادمی توسعه فیلیپین (DAP) یک دوره حضوری در مورد توسعه متخصصان بهره وری بخش عمومی در مانیل برگزار کرد که در آن 22 شرکت کننده از 14 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، دولت‌ها در سراسر جهان اصلاحاتی را برای بهینه‌سازی استفاده از منابع، افزایش مسئولیت‌پذیری و افزایش شفافیت پذیرفته‌اند. پیشرفت‌های فن‌آوری، در حالی که در بهبود ارائه خدمات عمومی مؤثر است، ضرورت ارتقای مهارت متخصصان بخش عمومی را برجسته می‌کند و بهبود مستمر را در اولویت قرار می‌دهد.

اهداف دوره

آکادمی توسعه فیلیپین (DAP) برای تقویت فرهنگ بخش عمومی با کارایی بالا از طریق آموزش جامع، دوره ای حضوری در مورد توسعه متخصصان بهره وری بخش عمومی را در مانیل برگزار کرد. 22 شرکت‌کننده از 14 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی، از جمله سیاست‌گذاران، مقامات، نمایندگان سازمان‌های بخش عمومی و متخصصان سازمان های ملی بهره وری درگیر در آموزش و مشاوره بخش عمومی در آن شرکت کردند.

این دوره آموزشی دو هفته ای با ارائه دانش و تجارب سه مدرس از کانادا، کره جنوبی و فیلیپین برگزار شد که یک مرور کلی از بهره‌وری بخش عمومی در اعضای سازمان بهره وری آسیایی، چارچوب بهره‌وری بخش عمومی سازمان بهره وری آسیایی، دولت الکترونیک و ابزارهایی برای بهبود بهره‌وری سازمانی، خدمات شهروند محور و آینده‌نگاری ارائه کرد.

شرکت‌کنندگان همچنین دانش و تجربه درباره اصلاحات نظارتی، مدیریت عملکرد، رویکردهای اندازه‌گیری بهره‌وری بخش عمومی، مدیریت تغییر، و فرآیند صدور گواهینامه APO برای متخصصان بهره‌وری بخش عمومی به دست آوردند. این دوره شامل بازدید از سایت از سه سازمان بخش عمومی، بانک زمین فیلیپین، اداره آمار فیلیپین منطقه سه این کشور، و دولت شهر کوئزون بود که نگرش های عملی را در مورد بهبود بهره وری سازمانی ارائه می کرد.

محورهای دوره آموزشی بهره وری در بخش عمومی

از آنجایی که سازمان های بخش دولتی با افزایش تقاضا برای خدمات با کیفیت بالا دست و پنجه نرم می کنند، این دوره به چالش های مربوط به مسئولیت پذیری، مشتری مداری و عملکرد حرفه ای پرداخت و با کنکاش در حوزه‌های موضوعی متنوعی که بر عملکرد بخش عمومی تأثیر می‌گذارند، شرکت‌کنندگان یاد گرفتند که چگونه نیازهای شهروندان را برآورده کنند و رضایت خود را از ارائه خدمات افزایش دهند.

هدف کلی، تجهیز شرکت‌کنندگان از سازمان‌های مختلف بخش عمومی به دانش و شایستگی‌های ضروری برای افزایش بهره‌وری و در عین حال ترویج فرهنگ عملکرد بالا بود. همچنین به توسعه و گسترش مجموعه‌های متخصصان بهره‌وری بخش عمومی در اقتصادهای عضو APO کمک کرد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *