آلمان؛ همچنان پیشتاز در انرژی خورشیدی

بر اساس ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت فتوولتائیک آلمان در سال 2022 چیزی در حدود 67 گیگاوات بود که این کشور را به کشوری با بیشترین پتانسیل انرژی خورشیدی تبدیل کرد. در همین سال، ظرفیت آلمان بیش از دو برابر ایتالیا بود که با 25 گیگاوات در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از رسانه‌ها، ظرفیت فتوولتائیک آلمان بین سال‌های 2013 و 2022 میانگین رشد سالانه حدود شش درصد را نشان داد. بیشترین رشد در این سال‌ها مربوط به کشور لهستان است  که از سال 2013 تاکنون توانسته ظرفیت خود را 137 درصد در سال افزایش دهد.

گزارش‌ها نشان داده، بین سال‌های 2020 تا 2022، این کشور پتانسیل خورشیدی خود را تقریبا سه برابر کرده است. هلند با میانگین سالانه 40درصد رشد رتبه دوم را داراست و بریتانیا با حدود 17درصد در رتبه سوم قرار دارد.

در سطح جهانی، ظرفیت سیستم‌های فتوولتائیک نصب شده و متصل به شبکه برق در سال 2022 حدود یک تراوات بوده که معادل حدود یک سوم ظرفیت تمام انرژی‌های تجدیدپذیر یا به عبارت دیگر حدود 12درصد از کل ظرفیت تولید برق است. چین بیشترین سهم را در رشد انرژی خورشیدی در سال 2022 داشته است.

این کشور آسیای شرقی حدود یک سوم ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و حدود 57 درصد از ظرفیت انرژی خورشیدی جهانی را از آن خود کرده است. علاوه بر کشور چین، آمریکا، ژاپن و هند از جمله کشورهایی هستند که بالاترین ظرفیت فتوولتائیک را در خارج از اروپا دارند.

مطالب مرتبط:

اولین کامیون خورشیدی جهان؛ ابتکار سوئدی‌ها برای کاهش آلودگی‌ خودروهای سنگین

کدام شهرهای اروپا از انرژی خورشیدی جان گرفتند؟/ از «پرنده خورشیدی» تا سلول‌های کنار جاده‌ای

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *