برگزاری کارگاه آموزشی در مورد زنجیره‌های تامین مواد غذایی برای ارتقای بهره‌وری

سازمان ملی بهره‌وری بنگلادش برای معرفی روش‌ها و فن‌آوری‌هایی برای افزایش کیفیت، ایمنی و بهره‌وری مواد غذایی در بین اعضای سازمان بهره وری آسیایی، کارگاه آموزشی آنلاینی را در مورد زنجیره‌های تامین مواد غذایی در بخش غیررسمی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی استراتژی‌هایی را برای افزایش مصرف مواد مغذی، مدیریت خطرات سلامتی، و ایجاد زنجیره‌های تامین مواد غذایی انعطاف‌پذیر و پایدار بررسی کردند.

در این کارگاه آموزشی 48 شرکت‌کننده از 14 کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی، از جمله سیاست‌گذاران، نمایندگان انجمن‌های کشاورزان کوچک و تجارت کشاورزی، دانشگاهیان و مشاوران متخصص در ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی، شیوه‌ها و مدل‌های خوب زنجیره‌های تامین غذا در بخش غیررسمی را در سراسر اقتصادهای سازمان بهره وری آسیایی به اشتراک گذاشتند.

زنجیره های تامین غذای غیررسمی نقشی حیاتی در تکمیل همتایان بخش رسمی ایفا می کنند. این در حالی است که همه‌گیری COVID-19 ناامنی غذایی را به‌ویژه در بخش غیررسمی تولیدکننده تشدید کرد و چالش‌های جهانی امنیت غذایی را تشدید کرد و خطرات سلامتی را افزایش داد.

کشورهای در حال توسعه به دلیل فقدان اطلاعات، مهارت‌ها، منابع محدود و سیستم‌های کار تعاونی ضعیف، در تضمین ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی در زنجیره‌های غذایی غیررسمی با موانعی روبرو هستند. این کارگاه آموزشی که توسط سه مدرس از بنگلادش، اندونزی و سنگاپور رهبری شد، مزایای زنجیره‌های غذایی غیررسمی را بررسی کرد، مطالعات موردی در مورد ایمنی و کنترل کیفیت در عرضه غیررسمی مواد غذایی را بررسی کرد و فرصت‌هایی را برای بهبود زنجیره‌های تامین غذای غیررسمی اعضای سازمان بهره وری آسیایی تجزیه و تحلیل کرد.

شایان ذکر است که بخش قابل توجهی از جمعیت آسیا متکی به غذای تولیدکنندگان خرده‌مالک غیررسمی هستند که غذای مقرون به صرفه ارائه می‌کنند و به درآمد روستایی کمک می‌کنند. بهبود ایمنی و کیفیت مواد غذایی در بخش غیررسمی با اهداف توسعه SME و مشارکت گسترده که در چشم انداز APO 2025 مشخص شده است همسو است.

سازمان بهره وری آسیایی پیش بینی می کند که شرکت کنندگان در کارگاه از روش ها و فن آوری های معرفی شده برای افزایش ایمنی، کیفیت و بهره وری مواد غذایی بخش غیررسمی در اقتصاد آنها. استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

ارتقای مدیریت ایمنی مواد غذایی در دستور کار سری‌لانکا با همکاری سازمان بهره وری آسیایی

ظهور سیستم‌های توزیع مواد غذایی مدرن

زنجیره های ارزش غذایی پایدار

کارگاه آموزشی «نوآوری در مواد غذایی» به‌منظور ارتقای بهره‌وری برگزار شد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *