آموزش بهره‌وری: ابزارها و تکنیک‌های بهره‌وری سبز

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان «ابزارها و تکنیک‌های بهره‌وری سبز» ارائه داده است. 

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، مدل خطی صنعتی موجود «بگیر – بساز – پسماند کن» و سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت که منابع انرژی محدودی هستند، منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی شده است.

این تاثیرات نامطلوب آب و هوایی از جمله افزایش سطح آب دریاها و گرم شدن کره زمین دارد. افزایش جمعیت جهان و شهرنشینی باعث تسریع بیشتر آب و هوا می شود.

به نوبه خود، سازمان بهره وری آسیایی، بهره وری سبز (GP) را در سال 1994 مفهوم سازی کرد که در راستای این ابتکارات است. هدف بهره وری سبز تقویت خط پایانی سه گانه شرکت ها شامل افزایش بهره وری، عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است.

چارچوب بهره وری سبز، شامل روش شش مرحله ای و 13 تکلیفی آن، بر اساس چرخه برنامه ریزی-انجام-بررسی-عمل است. ابزارها و تکنیک های بهره وری سبز، کسب و کارها را برای دستیابی به رشد و سودآوری با کمترین تأثیر بر محیط زیست راهنمایی می کند.

این دوره الکترونیکی شامل 5 ارائه مبتنی بر ویدئو است. ارائه اول بر نیاز به انجام اقدامات فوری برای توسعه پایدار و کاهش تغییرات آب و هوایی از طریق اتخاذ مفاهیم و چارچوب‌های پایداری مانند بهره وری سبز تأکید می‌کند. ارائه دوم یک نمای کلی از روش بهره وری سبز ارائه می دهد که یک رویکرد گام به گام برای پیاده سازی در سطح سازمانی را نشان می دهد.

ارائه های بعدی در مورد ابزارها و تکنیک های بهره وری سبز مانند طوفان فکری، نمودار گانت، ecomapping، کاهش ضایعات، طراحی برای محیط زیست، طراحی مجدد محصول، و غیره توضیح می دهند. رفاه کلی منابع انسانی و به حداقل رساندن اثرات نامطلوب فعالیت های صنعتی بر محیط زیست. علاوه بر این، ویدئوهایی ارائه می‌شوند که شباهت‌هایی را با دیگر مفاهیم شناخته‌شده پایداری مانند اقتصاد دایره‌ای نشان می‌دهند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره خودآموز اینترنتی میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

گزارش بهره وری: عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و بهره وری سبز

بهره وری سبز و اقتصاد دایره ای: همگرایی برای جهانی بهتر و سبزتر

آموزش بهره‌وری: مدل‌سازی داده‌ها برای بهبود بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *