توانمندسازی SMEها از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها در راستای ارتقای بهره‌وری

سازمان بهره وری آسیایی با همکاری مرکز بهره وری سنگاپور (SGPC) یک دوره آموزشی آنلاین در مورد تجزیه و تحلیل داده ها برای صنایع کوچک و متوسط را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، صنایع کوچک و متوسط به عنوان ستون فقرات همه اقتصادها، باید با عصر دیجیتال سازگار شوند تا رقابتی باقی بمانند و بهره وری را افزایش دهند.

ارتقای دیجیتال شامل ادغام فناوری‌های پیشرفته و استراتژی‌های مبتنی بر داده در عملیات تجاری است، تحولی که نه تنها برای شکوفایی، بلکه برای بقا در بازارهای رقابتی فزاینده ضروری است. این انتقال، صنایع کوچک و متوسط را قادر می سازد تا فرآیندها را ساده کنند، تصمیم گیری را بهبود بخشند و از فرصت های جدید بهره ببرند، که در نهایت منجر به رشد و توسعه اقتصادی پایدار می شود.

بر همین اساس، یک دوره آموزشی آنلاین در مورد تجزیه و تحلیل داده ها برای صنایع کوچک و متوسط به طور مشترک توسط مرکز بهره وری سنگاپور (SGPC) و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی سازماندهی شد. این دوره به منظور ارائه مهارت های ضروری به SME ها برای ارتقای دیجیتال، با تمرکز بر استفاده موثر از داده ها در افزایش بهره وری طراحی شده است که در آن 29 شرکت کننده از 11 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی شرکت کردند که 5 نفر از مدرسان، دو نفر از تایوان، یک نفر از هلند و دو نفر از سنگاپور دانش و تجارب خود را در زمینه های مرتبط به شرکت کنندگان انتقال دادند.

این دوره بر نقش اساسی داده ها در عملیات تجاری و اینکه چگونه جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تجسم آن می تواند منجر به تصمیم گیری بهتر و پیش بینی تقاضا شود، تأکید کرد. همچنین موضوعاتی کاربردهای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در زمینه های SME؛ و تکنیک های اولیه جمع آوری و پردازش داده ها در این دوره مطرح شد.

مدرسان این دوره علم داده، تجسم و تجزیه و تحلیل عملی را فراتر از بخش تولید معرفی کردندکه این تعریف فراگیر، شرکت کنندگان را با دانش نظری و ابزارهای عملی مجهز کرد که می توانند به طور موثر در سازمان خود به کار گیرند.

از آنجایی که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اغلب در طول دیجیتالی شدن با چالش‌هایی مواجه هستند، این دوره گامی مهم در بستن شکاف‌های دانش بود. سازمان بهره وری آسیایی به حمایت از SMEها در تحول دیجیتال با افزایش قابلیت‌های فنی ادامه خواهد داد و آنها را قادر می‌سازد تا از دیجیتالی‌سازی برای بهره‌وری و توسعه اجتماعی-اقتصادی استفاده کنند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *