کاوشی بهره‌ورانه در آینده جوامع با اقتصاد دیجیتال

دبیرخانه ملی بهره وری (NPS) سریلانکا با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی یک ارزیابی مطالعاتی آنلاین (OSM) در جامعه بدون پول نقد (با اقتصاد دیجیتالی) را ترتیب داد تا تأثیرات پذیرش و شناسایی استراتژی های پایداری آن را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، مفهوم جامعه بدون پول نقد، که با عدم وجود ارز فیزیکی در تراکنش های مالی مشخص می شود، در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال افزایش است. این تغییر به سمت تراکنش های دیجیتال مزایای متعددی از جمله کاهش خطرات و هزینه ها، افزایش سرعت تراکنش و افزایش کارایی اتصال دیجیتال را ارائه می دهد.

با این حال، حرکت به سمت یک اکوسیستم بدون پول نقد نیز نگرانی هایی مانند حفظ حریم خصوصی کاربران، به حاشیه راندن بالقوه افراد فاقد دسترسی به فناوری دیجیتال و خطرات کنترل اطلاعات متمرکز را ایجاد می کند.

در سال 2018، اجلاس «بهره وری پایدار» سازمان بهره وری آسیایی به پذیرش سیستم های بدون پول نقد در منطقه پرداخت و زمینه را برای کاوش های عمیق بیشتر فراهم کرد. دبیرخانه ملی بهره وری (NPS) سریلانکا با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی یک ارزیابی مطالعاتی آنلاین (OSM) در جامعه بدون پول نقد (Cashless) را ترتیب داد تا تأثیرات پذیرش و شناسایی استراتژی های پایداری آن را بررسی کند.

20 شرکت‌کننده از 7 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی در این ارزیابی مطالعاتی آنلاین آنلاین شرکت کردند که توسط سه مدرس از استرالیا، سریلانکا و سوئد اداره می شد که دانش و تجارب خود را در مورد برنامه‌های بدون پول نقد، سیاست‌های تکمیلی و پیامدهای اجتماعی – اقتصادی به اشتراک گذاشتند. این جلسات درک شرکت کنندگان را از نقش جامعه بدون پول نقد در تحول دیجیتال افزایش داد و بر مفاهیم چند وجهی برای جنبه های مختلف توسعه اجتماعی – اقتصادی تأکید کرد.

تغییر به سمت معاملات و فعالیت های اقتصادی دیجیتالی شده گسترده و پیچیده است و برای ارزیابی جامع به تخصص چندرشته ای نیاز دارد. بر همین اساس، سازمان بهره وری آسیایی قصد دارد با تجهیز اعضای خود به دانش و ابزار برای توسعه سیاست‌ها و استراتژی‌های آگاهانه، به اقتصادهای عضو کمک کند تا پیچیدگی‌های دگرگونی دیجیتال را طی کنند و از این طریق، برنامه‌های کاربردی موفقی را تضمین کند که دیجیتالی‌سازی و بهره‌وری را افزایش می‌دهند.

مترجم: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *