توانمندسازی کشاورزی پایدار از طریق «زراعت احیاکننده» در راستای ارتقای بهره‌وری

مرکز ملی بهره وری کامبوج (NPCC) با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، یک دوره آموزشی آنلاین با موضوع زراعت احیاکننده (EMPOWERING SUSTAINABLE AGRICULTURE THROUGH REGENERATIVE FARMING) با حضور 48 شرکت کننده از 13 کشور عضو این سازمان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، کشاورزی بخش مهمی در اقتصاد کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) برای حمایت از جمعیت رو به رشد و افزایش تقاضای غذا است.

با این حال، گسترش تولیدات کشاورزی از طریق شیوه های کشاورزی سنتی منجر به مسائل زیست محیطی مهمی از جمله تخریب خاک و انتشار CO2 شده است که گرمایش جهانی را تشدید می کند.

«زارعت احیا کننده (REGENERATIVE FARMING)» یک راه حل امیدوارکننده است که نه تنها کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای ارائه می دهد، بلکه باعث احیای سلامت خاک نیز می شود.

مرکز ملی بهره وری کامبوج (NPCC) با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، با به رسمیت شناختن مسئولیت خود برای تقویت کشاورزی پایدار، یک دوره آموزشی آنلاین در مورد زراعت احیاکننده برگزار کرد که نشان داد علاقه گسترده ای به یادگیری در مورد شیوه های کشاورزی پایدار وجود دارد و 48 شرکت کننده از 13 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی در این دوره شرکت کردند.

محورهای دوره آموزشی «زارعت احیاکننده»

این دوره آموزشی که برای معرفی فناوری های مقرون به صرفه و پایدار طراحی شده است، راه را برای آینده کشاورزی انعطاف پذیرتر و آگاه از محیط زیست هموار کرد. چهار مدرس شامل یک نفر از بنگلادش، دو نفر از کامبوج و یک نفر از آلمان به جنبه‌های مختلف کشاورزی احیاکننده، از جمله اصول، روش‌شناسی، ابزار، و تأثیرات آن پرداختند و مطالعات موردی را ارائه کردند.

شرکت کنندگان دانش مضاعفی را به دست آوردند و برنامه های عملی را برای اعمال شیوه های پایدار در زمینه خود توسعه دادند. این دوره بر اهمیت احیای سلامت خاک، کشاورزی حفاظتی، کشاورزی ارگانیک پایدار و اصول اقتصاد دایره ای در کشاورزی متمرکز بود.

سازمان بهره وری آسیایی بر نیاز شرکت کنندگان به استفاده از دانش خود در توسعه استراتژی های کشاورزی احیا کننده موثر، پرداختن به چالش های دوگانه امنیت غذایی و تغییرات آب و هوا تأکید می کند. این ابتکار برای ترویج شیوه های کشاورزی پایدار و نظارت بر محیط زیست نشان دهنده تعهد سازمان بهره وری آسیایی به افزایش بهره وری و پایداری از طریق ظرفیت سازی است.

مطالب مرتبط:

راهکارهای افزایش بهره‌وری کشاورزی

آموزش بهره‌وری: کشاورزی بدون خاک

جایگزینی فناوری به جای روش‌های سنتی کشاورزی در هند + فیلم

گفتگوی بهره‌وری: توسعه فراگیر روستایی از طریق گسترش زنجیره‌های ارزش کشاورزی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *