اجرای پروژه مدل برای بهبود بهره‌وری در بخش‌های انرژی و معدن مغولستان

سازمان بهره وری مغولستان (MPO) مجموعه ای از جلسات آنلاین و حضوری را از با تمرکز بر افزایش بهره وری در بخش انرژی و معدن کشور برگزار کرد. 

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، پروژه شرکتهای مدل (Development of Demonstration Companies) در زمینه بهبود بهره‌وری در بخش‌های انرژی و معدن از طریق مدیریت دانش (KM) برای مغولستان به صورت آنلاین انجام شد که با جلسات حضوری تکمیل شد.

بخش معدن مغولستان بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی و صادرات را در سال 2019 به خود اختصاص داده است، اما چالش هایی مانند کمبود زیرساخت ها و نگرانی های زیست محیطی مانع رشد بهره وری این کشور شده است. برای رفع این موانع، پروژه مدل (DMP) بهترین شیوه ها را در KM معرفی کرد تا به شرکت های معدنی کمک کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و به رشد بهره وری بالاتر دست یابند.

شرکت‌های شرکت‌کننده، از جمله شرکت دولتی معدن Erdenet و شرکت‌های سهامی نیروگاه حرارتی شماره 3 و مرکز بهره‌برداری و نگهداری کابل، شبکه توزیع برق اولان‌باتور، از کارگاه‌ها، جلسات آموزشی و خدمات مشاوره‌ای متناسب با نیازهای خاص خود بهره‌مند شدند که مبتنی بر تسهیل اجرای چارچوب های مدیریت دانش و توسعه نقشه های راه مدیریت دانش اختصاصی هر شرکت بود.

با پرورش فرهنگ اشتراک و حفظ دانش، این پروژه به تقویت فرآیندهای تصمیم گیری و کارایی عملیاتی در شرکت های شرکت کننده کمک کرد. این پروژه با تاکید بر بهبودهای بهره وری ملموس، آگاهی را در مورد اهمیت مدیریت دانش و اینکه چگونه شرکت های موفق می توانند به عنوان چراغ های برتر بهره وری در مغولستان و فراتر از آن عمل کنند، افزایش داد.

به عنوان شرکتهای منتخب، تخصص «مدیریت دانش» و بهترین شیوه های به دست آمده را منتشر خواهند کرد، بنابراین ابتکارات مشابه را در سراسر منطقه تسریع می کنند.

شایان ذکر است که، پروژه مدل (DMP)، توسعه سازمان‌های الگویی است که تجارب موفق رشد بهره‌وری را با حمایت متخصصین فنی و NPOها و تعهد سازمان‌های هدف نمایان ساخته‌اند. این برنامه با ظرفیت‌سازی، گزارش فرآیند بهبود و انتشار نتایج، تجارب موفقی را که سایر سازمان‌ها می‌توانند از یکدیگر بیاموزند،‌ الگوسازی نموده تا در مسیر مشابهی برای بهبود گام بردارند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *