آلمانی‌ها علاقه‌ای به خرید خودرو برقی ندارند

بر اساس نظرسنجی آکادمی ملی علوم و مهندسی آلمان (آکاتک)، در 2024 از هر پنج آلمانی تنها یک نفر (17 درصد) علاقه دارد تا در آینده خودرو برقی خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، این میزان در 2021، 24 درصد بود. در حالی که تنها هشت درصد از طبقات اجتماعی ضعیف‌تر برای خرید وسیله نقلیه الکتریکی آماده هستند، دهک درآمدی بالاتر تا 30 درصد تمایل به خرید خودرو برقی دارند.

علیرغم برخی پیشرفت‌ها، نگرانی‌ها در مورد خودروهای برقی، عمدتاً به دلیل هزینه‌های بالا (77 درصد)، برد محدود (60 درصد) و ایستگاه‌های شارژ ناکافی (57 درصد) است. همچنین 53 درصد به دلیل افزایش قیمت برق و بالا بودن قیمت آن مخالف خرید خودروی برقی هستند.

تنها 20 درصد از مردم آلمان اعتقاد دارند که خودروهای برقی بسیار خوبی در آلمان ساخته می‌شوند، 29 درصد این کیفیت را به چین، 13 درصد به ژاپن و 11 درصد به کره جنوبی نسبت می‌دهند. این در حالی است که بر اساس اطلاعات استاتیستا تسلا مدل Y ساخت آمریکا، در حال حاضر پرفروش‌ترین خودروی برقی(BEV) در آلمان است.

بر اساس اطلاعات پایگاه داده ecomento.de، 53 درصد آلمانی‌ها از خرید یا اجاره خودرو برقی پشیمان هستند که دلیل اصلی این نارضایتی افزایش قیمت برق است. 25 درصد مالکان خودرو برقی در آلمان نیز به دلیل بحران انرژی از خودرو خود استفاده نمی‌کنند.

مطالب مرتبط:

ادعای استارتاپ آلمانی؛ خودرو را یک‌روزه برقی می‌کنیم

چالش‌های اقتصاد آلمان در سال۲۰۲۴

آلمان؛ همچنان پیشتاز در انرژی خورشیدی

ابتکار آلمان برای ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی؛ سفرهای داخلی نامحدود با بلیط ۴۹ یورویی

ابتکار آلمان برای ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی؛ سفرهای داخلی نامحدود با بلیط ۴۹ یورویی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *