هدفگذاری پاکستان برای ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی

سازمان بهره وری پاکستان مرحله اول پروژه توسعه شرکتهای پایلوت در مورد تولید ناب را برای بخش ابزار جراحی تکمیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، برای فعال کردن بخش ابزار جراحی برای دستیابی به بهبود محصول و فرآیند و رفع نیازهای بازار جهانی، سازمان بهره وری پاکستان یک پروژه توسعه شرکت‌های نمایشی (DMP) در زمینه مدیریت محیط کار از طریق تولید ناب (LM) در صنعت ابزار جراحی در این کشور ترتیب داد.

جلسات آنلاین با پنج شرکت پایلوت برگزار شد، در حالی که یک جلسه حضوری میزبان این شرکتها بود. در این پروژه که یک مدرس از ژاپن حضور داشت، پنج شرکت پایلوت در مورد کاربردهای سیستم های LM در بخش ابزار جراحی این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

بخش ابزار جراحی که سنگ بنای اقتصاد صادرات پاکستان است، علیرغم سهم قابل توجهی که در تولید ناخالص داخلی دارد، با چالش های متعددی مواجه است. با اشتغال مستقیم برای 150 هزار کارگر و حمایت غیرمستقیم برای 300 تا 400 هزار نفر و حتی بیشتر، این موضوع یک موتور اقتصادی حیاتی است.

با این حال، موانعی مانند پتانسیل صادرات محدود، محدودیت های تکنولوژیکی و توسعه ناکافی منابع انسانی مانع رشد آن شده است. این پروژه آموزشی به این چالش ها پرداخت و نتایج ملموسی را در افزایش بهره وری و نوآوری از طریق روش های تولید ناب به نمایش گذاشت. با ایجاد معیارهایی برای بهبود بهره وری، این پروژه همچنین به عنوان الگویی برای سایر اعضای سازمان بهره وری آسیایی عمل می کند.

مرحله یک این پروژه شامل پنج شرکت برجسته Chaplet International Pvt. Ltd., Ekal Surgical Works, Nurikon International Pvt. Ltd., Rhein Enterprises Pvt. Ltdو شرکت تولیدی Surgikare بود.

جلسه آغازین ارائه هایی توسط شرکت های پایلوت در مورد چالش های موجود، همراه با یک مرور کلی و طرح تولید ناب توسط مدرس ارائه شد. در طول جلسات حضوری اولیه، مدرس پروژه کارگاه‌هایی را در شرکت‌های پایلوت برگزار کرد که بر ارزیابی مشکل، تعیین هدف و اولویت‌بندی پروژه‌های تولید ناب تمرکز داشت. جلسات آنلاین بعدی بر روی ارائه برنامه های پیاده سازی توسط شخص منبع که متناسب با نیازهای هر شرکت است، متمرکز شدند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: یکپارچه‌سازی سیستم‌های تولید ناب و مفاهیم صنعت 4.0

باز کردن قفل رشد پایدار: تجربه‌ای از کارگاه تحول بهره‌وری نوآورانه

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *