آموزش بهره‌وری: غذای آینده؛ کشف فرصت‌های تجاری

سازمان بهره‌وری آسیایی دوره آموزشی اینترنتی با عنوان «غذای آینده؛ کشف فرصت‌های تجاری (Future Food: Exploring Business Opportunities) ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، در سال 2016، حدود 815 میلیون نفر یا 11 درصد از جمعیت جهان دچار سوء تغذیه بودند. اگرچه فناوری های پیشرفته غذایی و کشاورزی مشکلات گرسنگی را کاهش داده است، هشدارها درباره کمبود مواد غذایی اخیراً به دلایل زیر تشدید شده است.

اولاً، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت جهان از 7.6 میلیارد نفر کنونی تا سال 2050 به 10 میلیارد نفر افزایش یابد. اگر این نرخ رشد ادامه یابد، تولید غذا نمی‌تواند با مصرف همگام شود. دوم، شهرنشینی سریع، گسترش بی‌سابقه‌ای در طبقه متوسط ​​ایجاد کرده است که می‌توانند مواد غذایی تازه با کیفیت بالا را بخرند. برای پاسخگویی به این تقاضا، کشاورزی فشرده با افزایش مقادیر نهاده های شیمیایی مانند آفت کش ها گسترده تر شده است.

در این زمینه، منابع غذایی بالقوه باید شناسایی شوند تا تقاضای آینده را به طور پایدار برآورده کنند. با درک مشترک از کمبود بالقوه مواد غذایی، بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای تجاری‌سازی به صنعت غذای آینده می‌پرند. شرکت های مواد غذایی توجه خود را به منابع جایگزین به عنوان یک موتور رشد جدید با استراتژی اقیانوس آبی معطوف کرده اند.

بر اساس گزارش سال 2016 توسط Lux Research مستقر در بوستون، تخمین زده می شود که اندازه بازار پروتئین جایگزین تا سال 2024 سالانه حداقل 14 درصد افزایش یابد. یکی از این موارد، غذای تمیزی که به شیوه ای سازگار با محیط زیست و پایدار تولید می شود، شامل «گوشت گیاهی» نیز می شود.

با وجود مزایای منابع جایگزین، تصورات از غذای آینده در کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی متفاوت است. برای مثال، برخی موارد ممکن است به دلایل مذهبی و فرهنگی مجاز نباشد. گوشت های آزمایشگاهی اغلب با مواد مصنوعی یا شیمیایی مرتبط است که انسان نباید مصرف کند. بنابراین افزایش آگاهی از غذای جایگزین و راه های آوردن آن به میز آشپزخانه چالش دیگری است.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره آموزش اینترنتی خودآموز که سازمان بهره وری آسیایی ارائه داده و به غذا در آینده میپردازد، به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

سود تریلیون دلاری با پایدار کردن سیستم غذایی + فیلم

تجربه بهره‌وری: مدیریت ایمنی مواد غذایی + ویدئو

برگزاری کارگاه آموزشی در مورد زنجیره‌های تامین مواد غذایی برای ارتقای بهره‌وری

تجربه بهره‌وری: مدیریت ایمنی مواد غذایی + ویدئو

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *