ارتقای مهارت‌های ارزیابی اثربخشی اقدامات بهره‌وری با ارائه آموزش‌های APO در ترکیه

برای افزایش درک و کاربرد روش‌های ارزیابی اثربخشی و تاثیر اقدامات در حوزه بهره وری (IMPACT ASSESSMENT SKILLS) در ترکیه، اداره کل تحقیقات استراتژیک و بهره‌وری وزارت صنعت و فناوری به عنوان متولی بهره وری این کشور، همراه با سازمان بهره وری آسیایی (APO)، پروژه‌ای را در مورد روش‌ها و کاربردهای فعلی در ارزیابی تأثیر سازماندهی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این پروژه خدمات تخصصی فنی آنلاین (TES) در دو مرحله اجرا شد که بر روی روش‌های معاصر و رویکردهای مطالعات ارزیابی تأثیر تمرکز کرد و آموزش کاربردی عمیقی را در مورد روش‌های کمی و کیفی ارائه داد.

ارزیابی تاثیر نقش مهمی در مدیریت بهره‌وری در بخش‌های مختلف دارد. در بخش عمومی، به ویژه در کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی، ارزیابی اثرات سیاست ها و تخصیص کارآمد منابع ضروری است.

کارمندان بخش دولتی و کارشناسانی که در نقش های متمرکز بر ارزیابی کار می کنند توانستند به طور قابل توجهی از بینش های ارائه شده توسط این پروژه TES بهره مند شوند.

محورهای این دوره آموزش خدمات فنی تخصصی بهره وری

این پروژه که توسط دو مدرس از ژاپن ارائه شد، روش‌های تخمین، بررسی رگرسیون خطی برای استنتاج علی و اصول بنیادی را پوشش داد که با حضور 35 شرکت کننده برگزار شد.

تمرین‌های عملی شامل ساخت و تفسیر مدل‌های رگرسیون، استفاده از استنتاج غیرخطی علی، و ادغام بینش‌های کیفی برای پل زدن روش‌های کمی و کیفی بود.

با بهره مندی شرکت کنندگان از دانش و تجارت ارائه شده در مورد رویکردهای کمی و کیفی، این پروژه نیاز حیاتی به دانش روزآمد در این زمینه را برآورده کرد.

از نظر عملی، روش‌های ارزیابی کمی و کیفی تأثیر بر اساس نوع پشتیبانی و در دسترس بودن داده‌ها انتخاب می‌شوند. روش‌های کمی شامل تطبیق سازمان‌هایی است که از مشوق‌های عمومی، مانند سرمایه‌گذاری فناوری یا تحقیق و توسعه، بهره می‌برند، با سازمان‌های مشابهی که برای تعیین اثرات مشوق‌ها پشتیبانی دریافت نمی‌کنند.

این دانش به روز شده از روش های ارزیابی تأثیر فعلی، از توزیع عادلانه تر و کارآمدتر منابع در ترکیه پشتیبانی می کند و به کشور کمک می کند تا قابلیت های مدیریت بهره وری را ایجاد کند.

شایان ذکر است ترکیه در سالهای اخیر به عضویت سازمان بهره وری آسیایی درآمده است.

مطالب مرتبط:

ارتقای همکاریهای APO با سازمان بهره وری ترکیه

پیشبرد توسعه پایدار در مناطق آزاد ترکیه

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *