تقویت صنایع کوچک و متوسط؛ موضوع همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی و نهادهای بین‌المللی

پروفسور رالف دی. کریستی از دانشکده اقتصاد و مدیریت کاربردی دایسون دانشگاه کرنل، ایالات متحده، با دکتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی در دبیرخانه این سازمان دیدار و گفنگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، آنها در مورد چالش های اخیر شرکت های کوچک و متوسط ​​در آسیا بحث کردند و همکاری های بالقوه برای تقویت ظرفیت SME را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه، پروفسور کریستی یک ابتکار بزرگ برای یک مجمع جهانی جنوب به جنوب (Global South-to-South Forum) در سال 2025 که در اندونزی برگزار می شود، به اشتراک گذاشت. این منعکس کننده کنفرانس تاریخی باندونگ در سال 1955 است.

هدف این ابتکار، تقویت همکاری و تقویت روابط بین آسیا و آفریقا، با تمرکز بر طیفی از موضوعات از همکاری اقتصادی تا تبادل فرهنگی است.

همچنین در این مجمع جهانی، تاکید قابل توجهی بر SMEها خواهد شد، که برای رشد اقتصادی بسیار مهم هستند اما اغلب در دسترسی به بازارها و تامین مالی با چالش‌های اساسی روبرو هستند.

در ادامه اقدامات صورت گرفته در راستای این مجمع جهانی، سازمان دهندگان به دنبال جذب طیف گسترده ای از ذینفعان، از جمله سازمان های دولتی، شرکت های چند ملیتی، و موسسات دانشگاهی هستند.

همچنین در این دیدار، پروفسور کریستی از همکاری دیرینه با سازمان بهره وری آسیایی (APO) ابراز قدردانی کرد. دانشگاه کرنل، که به دلیل تخصص خود در کشاورزی و توسعه اقتصادی مشهور است، دانش، تجارب و نگرشهای ارزشمند و پشتیبانی مطلوبی از برنامه‌های سازمان بهره وری آُسیایی، از جمله همکاری تحقیقاتی، ارائه کرده است.

مطالب مرتبط:

بازدید کامرونی‌ها از سازمان بهره‌وری آسیایی

تحول دیجیتال در اقتصادهای آسیایی: افزایش بهره‌وری، اثرات اجتماعی – اقتصادی و بینش‌های سیاستی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *