تجربه بهره‌وری: چگونه مالزی به نخستین مرجع صدور گواهینامه APO تبدیل شد؟

سازمان بهره وری آسیایی در گزارشی به این پرسش پاسخ داده که چگونه مالزی به نخستین مرجع صدور گواهینامه این سازمان تبدیل شد؟

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، مانند همه کشورها، مالزی به شدت به بخش صنایع کوچک و متوسط (SMEs) وابسته است که 98.5 درصد به اقتصاد ملی کمک می کند و 36.5 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. با این نقش حیاتی، برای دولت مالزی ضروری است که از رشد و موفقیت شرکت‌های کوچک و متوسط ​​به‌عنوان موتور مرکزی توسعه و شکوفایی اقتصادی حمایت کند.

این در حالی است که تأثیر همه‌گیری بر SMEها عمیق بود. طبق نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه تون حسین اون مالزی (UTHM)، شیوع COVID-19 تقریباً 87 درصد از صاحبان مشاغل SME را تحت تأثیر قرار داده است. از سوی دیگر، تقریباً 76 درصد مجبور به تعطیلی و بستن ساختمان‌های فیزیکی و کارخانه‌های خود در طول دستور کنترل حرکت (MCO) شدند. بنابراین، در حال حاضر نیاز فوری به بهبود بهره وری در میان SMEها در مالزی وجود دارد.

تبدیل شدن به یک نهاد صدور گواهینامه معتبر سازمان بهره وری آسیایی

مرکز بهره وری مالزی (MPC) به عنوان نهاد و سازمان ملی بهره وری (NPO) این کشور، برای رهبری تلاش های بهره وری تاسیس شد. این مرکز ابتکارات و راهبردهای متعددی را توسعه داده است که در توسعه اجتماعی و اقتصادی ملی نقش اساسی دارند.

در سال 2018، سازمان بهره وری آسیایی (APO) یک برنامه اعتباربخشی را برای گسترش نقش خود به عنوان یک سازمان بهره وری پیشرو آغاز کرد. نهاد اعتباربخشی APO (APO-AB) برای ارتقای قابلیت‌های نهادهای ملی بهره وری کشورهای عضو و توانمندسازی آنها برای اجرای برنامه‌های صدور گواهینامه بهره‌وری با ایجاد مجموعه‌ای از متخصصان بهره‌وری تأسیس شد.

در همین زمینه بخوانید

اعتبار صدور گواهینامه متخصصان بهره‌وری هند از سوی APO تایید شد

کارگاه آموزشی «توسعه صدور گواهینامه بهره وری» برگزار شد

اعطای مجوز نهاد صدور گواهینامه ایران توسط سازمان بهره‌وری آسیایی

تاکید APO بر ضرورت اعتباربخشی گواهینامه‌های بهره‌وری

مرجع صدور گواهی بهره وری مالزی (MPC-CB) به سرعت تأسیس شد و تحت یک برنامه آموزشی دقیق قرار گرفت تا در 14 سپتامبر 2021 به اولین صدور گواهینامه معتبر سازمان بهره وری آسیایی تبدیل شود. MPC-CB اکنون گواهینامه فردی را تحت طرح متخصصان بهره وری در مالزی ارائه می دهد که نقطه عطفی در پیگیری تعالی و حمایت از بهره وری ملی است.

MPC-CB قاطعانه معتقد است که پرورش مجموعه ای از متخصصان بهره وری خبره (CPS) نقش مهمی در کمک به راه حل های نوآورانه برای افزایش بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط (SME ها) ایفا می کند. با پرورش مجموعه ای از متخصصان بهره وری خبره بیشتر در مالزی، MPC-CB امیدوار است که تلاش های آن رشد بهره وری ملی را تا سال 2025 به میزان 3.6 درصد افزایش دهد.

دکتر مزرینا محمد ابراهیمساه، رئیس بخش صدور گواهینامه، MPC-CB

“این برنامه صدور گواهینامه متخصصان بهره وری، به ویژه سطح 2: متخصص ارشد بهره وری (SPS)، نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز به من شناخت و اعتبار می دهد. علاوه بر این، من در معرض دنیای وسیع پیشرفت قرار گرفتم، که می‌توانم آن را با افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان به اشتراک بگذارم.

من در طول جلسات اشتراک دانش بین کشورها، تجربه فوق العاده ای به دست آوردم. سفر من برای به دست آوردن این شناخت و اعتبار نیز عالی بود زیرا، از طریق سوالات و تجربیاتی که روی آنها آزمایش شده‌ام، می‌توان مهارت‌ها و تخصص من را برجسته و برجسته کرد. با این شناخت و اعتبار، افراد، مشتریان و سایر سازمان ها به من برای ارائه خدمات برای افزایش بهره وری و دستیابی به اهداف سود اطمینان دارند.

اهداف اصلی MPC-CB عبارتند از:

به هدف مرکز بهره وری مالزی (MPC) مبنی بر تبدیل شدن به یک مرجع معتبر در تأیید تخصص بهره‌وری دست یابید.

ارزش پیشنهادی ذینفعان مرکز بهره وری (MPC) را افزایش دهید و دامنه تخصص در دسترس مشاوران مالزیایی و کارشناسان بهره‌وری را گسترش دهید.

درآمد ایجاد کنید و در عین حال تصویر مرکز بهره وری مالزی (MPC) را به عنوان یک موسسه پیشرو در بخش بهره وری تقویت کنید.

باز کردن پوشش بازار جدید، به ویژه در شرکت‌هایی که توسط دولت و بخش عمومی ترویج می‌شوند، و مرکز بهره وری مالزی (MPC) را قادر می‌سازد تا از فرصت‌های تازه برای هدایت رشد اقتصادی استفاده کند.

یک چارچوب سیستماتیک جدید برای برنامه صدور گواهینامه بهره وری ایجاد کنید و از روش های ارزیابی استاندارد و موثر برای افرادی که به دنبال گواهی بهره وری هستند، اطمینان حاصل کنید.

کوتاه درباره مرکز صدور گواهینامه مالزی

MPC-CB با موفقیت گواهینامه 19 متخصص بهره وری (CPS) را صادر کرده است که 11 نفر از آنها از بخش SME هستند که بر تعهد تزلزل ناپذیر آن برای افزایش بهره وری کسب و کار تاکید دارد.

این نقطه عطف بازتابی از باور اصلی MPC-CB است: پرورش مجموعه ای قوی از CPS برای تزریق راه حل های نوآورانه به چشم انداز SME، در نتیجه افزایش بهره وری و مزیت رقابتی آنها بسیار مهم است. این کادر از متخصصان ماهر اکنون آماده است تا استراتژی ها و شیوه های تحول آفرین را هدایت کند و تضمین کند که SME ها نه تنها در یک بازار پویا رشد می کنند، بلکه به طور قابل توجهی به چشم انداز اقتصادی گسترده تر کمک می کنند.

تعداد کل از CPS: (از اکتبر 2023) 19؛ شرکت های کوچک و متوسط: 11، شرکت های بزرگ: 6، دانشگاه ها: 2

چشم انداز سازمان صدور گواهی مرکز بهره وری مالزی (MPC) این است که در آینده معتبرترین CB در مالزی و در میان کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) باشد. برای امسال، MPC-CB با هدف ایجاد جامعه‌ای از کارشناسان بهره‌وری که می‌توانند به صنعت، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که بیشتر از همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند، کمک کنند تا بهره‌وری و رقابت را افزایش دهند.

خیرالازوان بن جمال الدین، MPC-CB CPS، FGV Holdings Berhad

دلیل اصلی پیوستن من به MPC-CPS این است که این برنامه مزایای مختلفی را ارائه می دهد. این برنامه شغل من را بهبود می بخشد و به من کمک می کند تا در حلقه بهره وری شبکه کنم. در طول سفرم در MPC-CPS، این فرصت به من داده شد تا با چندین متخصص بهره وری و کارشناس بهره وری در مالزی ارتباط برقرار کنم. پس از اتمام برنامه، نقش یک متخصص بهره‌وری را بیشتر می‌فهمم و می‌توانم دانش این برنامه را در جلسات آموزشی خود با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارم.»

لینک مرتبط:

The APO Footprint: Mapping Success One Step at a Time

مطالب مرتبط:

جزییات بیشتر درباره اعتباربخشی APO به مرکز صدور گواهینامه‌های بهره‌وری ایران؛ امیدواری به افزایش شایستگی متخصصان

ارزیابی و بازنگری نقشه بهره‌وری مالزی

وضعیت بهره‌وری در چهار بخش اصلی اقتصاد مالزی

مُهر تایید APO بر نهادهای صدور گواهینامه‌های بهره‌وری سنگاپور و تایلند

اعتبار صدور گواهینامه متخصصان بهره وری از سوی پاکستان تایید شد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *