آموزش بهره‌وری: آمار بهره‌وری برای سیاست‌گذاری موثر

سازمان بهره وری آسیایی، یک دوره آموزشی خودآموز اینترنتی با عنوان «آمار بهره وری برای سیاست گذاری موثر (Productivity Statistics for Effective Policymaking) ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، آمارهای بهره وری برای ارزیابی عملکرد اقتصادی فعلی، پیش بینی آینده و مقایسه دستاوردها با اهداف حیاتی هستند.

روش‌ها و تکنیک‌ها برای تجزیه و تحلیل بهره‌وری و داده‌های قابل مقایسه بین‌المللی به سرعت در حال تکامل هستند، و برای مدیران دولتی و سیاست‌گذاران بسیار مهم است که بتوانند از آنها برای سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد و نظارت بر وضعیت اقتصادها استفاده کنند.

برای ارتقای بهره‌وری و در نتیجه ارتقای استانداردهای زندگی در بلندمدت، سیاست‌های عمومی به یک چارچوب مرجع در سطح اقتصاد و پیوندهایی با آمار صحیح نیاز دارند.

آمارهای بهره‌وری اطلاعاتی را از حوزه‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند تا کارایی را که یک اقتصاد می‌تواند ورودی‌های اقتصادی را به خروجی تبدیل کند، توصیف کند. این آمارها ابزار مهمی در برنامه ریزی و سیاست گذاری اقتصادی هستند.

سازمان بهره وری آسیایی (APO) در تلاش بوده است تا بهره وری را در اعضای خود اندازه گیری کند و گزارش های تحلیلی مقایسه ای ارائه کند، به عنوان مثال، مجموعه کتاب داده بهره وری (دیتا بوک APO).

این در حالی است که روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده برای گردآوری داده‌های بهره‌وری و تجزیه و تحلیل آن‌ها به‌طور مداوم برای به دست آوردن بینش‌های مفید در حال تکامل هستند.

این دوره آموزشی خودآموز اینترنتی به شرکت کنندگان در درک چگونگی استفاده از آمار بهره وری در سیاست گذاری برای پیشبرد برنامه های بهره وری ملی در طول زمان کمک می کند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره آموزشی اینترنتی به این پیوند مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: اندازه‌گیری بهره‌وری بخش عمومی

گزارش بهره‌وری: روندهای جدید برای سیستم‌های مدیریت عملکرد بخش عمومی در آسیا

آموزش اندازه‌گیری بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی دیجیتال

آموزش بهره‌وری: اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل سود بهره‌وری برای صنایع کوچک و متوسط

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *