مروری بر کتاب «50 سال تلاش برای بهره‌وری سنگاپور»

در کتابی که از سوی انتشارات ورلد ساینتیفیک (World Scientific) با عنوان 50 سال تلاش برای بهره‌وری سنگاپور منتشر شده است، حرکت این کشور به سوی ارتقای بهره وری مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، در این کتاب تاریخچه بهره‌وری سنگاپور در دهه‌های مختلف از سالهای 1960 تا سالهای اخیر مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است که میتواند برای خوانندگان علاقه مند به بهره وری و رشد جذاب باشد.

تاریخچه بهره وری سنگاپور را می توان به سال های اولیه پس از استقلال این کشور ردیابی کرد. فعالیت شناخته شده این کشور در اوایل 1980 میلادی در حوزه‌ی بهره‌وری کمپین Teamy the Bee بود که بیشتر جنبه‌ی ترویجی داشته است. تیمی (Teamy) در سال 2000 پس از 18 سال طولانی به عنوان کمپین بهره‌وری محبوب سنگاپور از صحنه خارج شد.

سیزده سال قبل از آن، در سال 1967، تصمیم راه‌اندازی سازمان ملی بهره‌وری سنگاپور با هدف تسریع حرکت بهره‌وری کشور اتخاذ شد. بسیاری از کشورهای دیگر سازمان‌های مشابهی را قبلاً تأسیس کرده بودند، اما دولت احساس می‌کرد که شرایط سیاسی و جو روابط صنعتی در آن زمان برای بهبود بهره‌وری مساعد نبود. پس از استقلال سنگاپور در 9 اوت 1965، زمینه برای بهبود بهره‌وری فراهم شد …

علاقه مندان برای مطالعه متن انگلیسی این کتاب که وون کین چونگ (Woon Kin Chung) و یو یا لی (Loo Ya Lee) مولفان آن هستند، میتوانند به این پیوند مراجعه کنند.

برگرفته از پایگاه مدیریت بهره وری

مطالب مرتبط:

بازخوانی گزارش «دلیل رشد؛ نگاهی به بهره‌وری آسیایی در 6 دهه اخیر»

روایتی از کتاب و پایگاه داده «سازمان بهره‌وری آسیایی»؛ چشم‌اندازی به اقتصاد و بهره‌وری قاره کهن

انتشار گزارش سالانه 2023 سازمان بهره‌وری آسیایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *