تجربه بهره‌وری: ادغام سیستم‌های نوآورانه ژاپنی برای افزایش تولید سبزیجات

سازمان بهره وری آسیایی در گزارشی به تجربه بهره وری در زمینه «ادغام سیستم‌های نوآورانه کنترل میکرو اقلیم ژاپنی برای افزایش تولید سبزیجات ویتنام» پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، تقاضای سبزیجات در ویتنام متنوع شده است و محصولات بیشتری فرآوری، منجمد و صادر می‌شوند. برای پاسخگویی به تقاضاهای روزافزون و متنوع، نیاز به افزایش تولید و بهبود کیفیت وجود دارد. با این حال، بهره وری نیروی کار در ویتنام پایین است و کاهش هزینه های نیروی کار این موضوع را تشدید کرده است. بنابراین، کنترل دقیق تولید سبزیجات برای افزایش بازده ضروری است.

تحت کمک یارانه نقدی ویژه وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات (MAFF) که توسط دولت ژاپن حمایت می شود، سازمان بهره وری آسیایی (APO) یک پروژه مزرعه پایلوت را در مورد بهبود بهره وری در تولید سبزیجات گلخانه ای در ویتنام آغاز کرد تا سیستم های کنترل میکرو اقلیم مورد استفاده در گلخانه های ژاپنی را نشان دهد.

ماموریت مطالعه مشاهده ای در مورد گلخانه های کنترل شده با میکرو اقلیم برای کشاورزی نوآورانه، ژاپن.

به عنوان بخشی از این پروژه بلندمدت، 10 کارمند همتای ویتنامی برای یک بازدید مطالعاتی مشاهده‌ای در مورد گلخانه‌های تحت کنترل میکرو اقلیم برای کشاورزی نوآورانه به ژاپن دعوت شدند.

این بازدید به آنها اجازه داد تا مکانیسم‌های کنترل و جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های ریزاقلیم انجام شده توسط مزارع و کارخانه‌های پیشرو ژاپنی را قبل از استفاده از آن ابزارها و فناوری‌ها به صورت محلی مشاهده و تجربه کنند.

کیچی سوگیتا (Keiichi Sugita)، مدیر سازمان‌های بین‌المللی کشاورزی MAFF، در طی سخنان افتتاحیه خود بر چشم‌انداز کلی تأکید کرد: «ژاپن استراتژی سیستم‌های غذایی پایدار، MIDORI را در سال 2021 راه‌اندازی کرد و هدف آن دستیابی به کشاورزی و سیستم‌های غذایی پایدار، انعطاف‌پذیر است. ما مشتاق هستیم که این سیستم ها را در سراسر آسیا گسترش دهیم، جایی که آب و هوای آن مشابه ژاپن است و از طریق فناوری نوآورانه پایداری و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.»

یکی از شرکت کنندگان ویتنامی اظهار داشت: «این پروژه برای من فوق العاده مفید بوده است. من دانش ارزشمندی به دست آوردم و بهترین شیوه ها را در زمینه کنترل آب و هوا در گلخانه های ژاپن مشاهده کردم، که اکنون در حال استفاده از آن در عملیات خود هستم.»

این ابتکار با انتقال مؤثر دانش، بهترین شیوه‌ها و فناوری نوآورانه، نه تنها بهره‌وری کشاورزی را بهبود می‌بخشد، بلکه به ایجاد یک اکوسیستم نوآوری قوی، افزایش انعطاف‌پذیری و رقابت در منطقه از طریق همکاری بین‌المللی کمک می‌کند.

لینکهای مرتبط:

APO Annual Report 2023

APO Special Projects

مطالب مرتبط:

برگزاری دوره آموزشی کشاورزی نوآورانه سبزیجات در تایوان

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *