از مقاومت تا توسعه؛ الزامات پنجگانه وفاق و اولویت‌های پس از توافق

مدیرعامل انجمن بهره‌وری در یادداشتی ضمن قدردانی از مجاهدتها و تلاشها طی جنگ تاکنون، الزامات پنجگانه وفاق و اولویت‌های پس از توافق را تشریح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، سید حمید کلانتری، در این یادداشت نوشته است:

با سپاس فراوان به درگاه ایزد منان برای همه عنایت‌هایش به ملت شریف ایران، اینک که بحمدالله تفاهم‌نامه بین ایران و امریکا پس از درگیری‌ها، نبردها، جنگ‌افروزی‌ها، شهادت‌ها و خسارت‌های مادی و معنوی فراوان به توافق بین مقامات دو کشور رسیده است، لازم است قبل از هر چیز از ملت بزرگ ایران به‌دلیل مقاومت سرافرازانه و با عزت و حضور شرافتمندانه شبانه در میدان و خیابان در بیش از ۱۰۵ شب و از دفاع جانانه و مقتدرانه نیروهای مسلح در صحنه نبرد در دو جنگ ۱۲ روزه و رمضان و پیامدهای آن، و از خدمات بی‌وقفه دولت و نهادهای دولتی و خدماتی، شهرداری‌ها و استانداری‌ها در حُسن اداره امور جاری کشور و از تیم مذاکره کننده، دستگاه دیپلماسی و شورای‌عالی امنیت ملی که در راستای منافع نظام و رهبری معظم موفق به دفاع غیرتمندانه از منافع ایران و مردم در تفاهم مشترک رسیدند، سپاس و قدردانی شایسته کرد که به لطف الهی مجموعه عوامل درکنار یکدیگر موجب سربلندی و عزت ایران و ملت شریف آن گردیدند و نام ایران و ایرانی دوباره در جهان به زیبایی و عظمت درخشید.

پس از این شکرگزاری‌ها و قدردانی‌های ضروری، به نظر می‌رسد لازم است برای بهره‌برداری هرچه شایسته‌تر از شرایط به الزامات و اولویت‌های ذیل توجه لازم به عمل آید.

۱. تقویت وحدت و وفاق ملی حاصل از این دوران و بسط آن به همه اقشار حتی جریان‌های منتقد و مخالف ولی علاقه‌مند به عزت و بالندگی ایران و پرهیز از هرگونه حرف و سخن و شعار آسیب‌زننده به وفاق و اتحاد ملی. عناصر تندرو و غوغاسالار از هر جناح و علقه سیاسی باید به حاشیه رانده شوند تا کشور به آرامش و امنیت پایدار برای توسعه دست یابد. در این راستا صدا و سیما نیازمند بازنگری اصولی و اساسی در برنامه‌های خود می‌باشد.

۲. بررسی و اعمال اصلاحات سیاسی، قضایی، فرهنگی و اجتماعی اساسی در نظام حکمرانی و اداره کشور برای ایجاد زمینه مشارکت و همکاری همه ظرفیت‌ها و استعدادهای علمی، مدیریتی و اقتصادی ایرانیان داخل و خارج از کشور با محوریت بخش خصوصی و دانشگاهی در بازسازی اقتصاد کشور و آسیب‌های وارده بر زیرساخت‌ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی

۳. استفاده درست و اصولی از تجربه ارزشمند و غرورآفرین مردم در شب‌های میدان و خیابان برای جلب مشارکت سازمان‌یافته گروه‌های مردمی، محلی و جهادی در شهرها و محلات کشور برای همکاری در زمینه شکل‌گیری کانون‌های بهره‌وری در جهت استفاده بهینه از منابع انرژی (سوخت، گاز، برق، بنزین و …) و منابع آب و خاک و تولیدات کشاورزی و غذایی و مقابله جدی با اسراف‌ها، اتلاف‌ها و ضایعات در هر بخش.

۴. تجربه چهار ماه گذشته نشان داد که دولت می‌تواند با حذف مقررات غیرضرور، تفویض اختیار و اعمال روش‌های عدم تمرکز، کارآمدتر و موفق‌تر عمل کند، شایسته است با تدوین این تجربیات در نهاد دولت راهکارهای موثر در تحول اداری و حذف بورکراسی زائد و پیشگیری از رشد تورم لجام‌گسیخته و رونق تولید اتخاذ و شجاعانه به مورد اجرا گذاشته شود.

۵. بدیهی است که سئوالات اساسی و درستی در افکار عمومی در رابطه با نظام حکمرانی، رابطه ایران و جهان، چگونگی و نقش ایران در منطقه و جبهه مقاومت، ارزیابی مسیر توسعه در ایران در مقایسه با جهان، راه‌کارهای بازسازی رابطه ایران با سایر کشورها در جهت طراحی و اجرای یک برنامه جدید و اثربخش برای راهبردهای اساسی در توسعه فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد که ان‌شاءالله پس از فراهم شدن شرایط صلح پایدار، باید مورد توجه محیط‌های آزاداندیشی در عرصه‌های گوناگون در رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی با دعوت از صاحب‌نظران و فعالان سیاسی، اقتصادی از گرایش‌ها و احزاب مختلف قرار گیرد.

یادداشت مدیرعامل انجمن بهره‌وری: نقد و بررسی جنگ ۱۲روزه رژیم صهیونی و امریکا علیه ایران

یادداشت مدیرعامل انجمن بهره‌وری: قانون حجاب و عفاف، درخدمت گسترش بی‌دینی و تخریب جامعه!

پیام مدیرعامل انجمن بهره‌وری: آب، زندگی است + چندرسانه‌ای

«بهره‌وری» در میدان!

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *